U POTPUNOSTI NOVI KONCEPT AERODROMA

Radovi su započeli na izgradnji novog Jewel Changi aerodroma u Singapuru, koji je delo arhitekte Moše Safdija…

Kako saznajemo, ovaj novi aerodrom će predstaviti koncept koji će promeniti naše mišljenje o aerodromima u potpunosti, kreiranjem društvenih prostora pod staklenom kupolom, u čijem će centru biti smešten masivni vodopad i predivna bašta.

Arhitekte iz ovog studija kreirale su ogromni dodatak glavnom singapurskom aerodromu, u kom će biti smešteni prostori za kupovinu, opuštanje i zabavu sa baštama. Ovi prostori biće javni i namenjeni lokalnom stanovništvu i putnicima koji prolaze kroz aerodrom.

Četrdeset metara visoki vodopad, nazvan Rain Vortex, imaće pad napravljen u vidu kružnog otvora u krovu kupole. Sjajno će biti propraćen enterijernim pejzažem, koji će kreirati drveće i razne druge biljke, a koji će zajednički biti nazvan Forest Valley. Posetioci ovog aerodroma imaće priliku da šetaju kroz prirodu dok borave ovde i čekaju svoj let.

Kišnica će biti sakupljana uz pomoć ovog vodopada i biće korišćena u građevini, a vodopad će tokom noći biti predivno osvetljen i propraćen zvučnim efektima koji će ulepšati iskustvo obedovanja u obližnjim restoranima. “Ovaj projekat redefiniše aerodrome u potpunosti”, rekao je ovaj bostonski arhitekta.

“Nova paradigma koja je predstavljena Jewel Changi aerodromom je kreiranje raznolikog i značajnog prostora, koji služi kao portal prema gradu i zemlji, u kombinaciji sa trgovinskim i uslužnim ustanovama, kao i predivnim atrakcijama koje će zabaviti putnike, zaposlene i stanovnike ovog grada. Naš cilj bio je spajanje dualnosti živahne tržnice sa slajnim urbanim parkom, ruku pod ruku, pod jednim velikim krovom. Komponente tradicionalnog tržnog centra kombinovane su sa iskustvom prirode, kulture, edukacije i rekreacije, sa ciljem kreiranja zaista veličanstvenog iskustva. Spajanjem posetilaca i lokalnog stanovništva, želimo da napravimo mesto gde će građani Singapura biti u interakciji sa drugim ljudima koji potiču iz zemalja širom sveta.”

Oblik ove građevine imaće dualnu upotrebnu svrhu – kreiranje prirodne tačke fokusa za vodopad, kao i obezbeđivanje strukturalne snage, kako bi se kreirao delikatni efekat na staklenim panelima koji su uramljeni čelikom. Safdi je ovu estetiku osmislio u svojoj tradiciji staklenih konzervatorijuma.

Stubovi koji podsećaju na drveće biće razmešteni u obliku prstena, oko ivice krovne bašte, koja se zove Canopy park, kako bi se dostigla dodatna podrška za krovni deo. Ovaj prostor dizajniran je u saradnji sa PWP Landscape Architecture studiom.

“Viseći krovni lukovi prekrivaju atrijum, koji je povezan višestrukim nivoima, sve do prodajnih spratova” , objasnio je arhitekta. Ruta do nove zgrade aerodroma biće smeštena iza tri terminala postojećeg dela aerodroma, kroz koji prođe preko 53 miliona putnika godišnje. Biće povezana sa Terminalom 1 uz pomoć ekspanzije, kao i Terminalima 2 i 3 pešačkim mostovima.

Radovi na ovom projektu trebalo bi da budu gotovi do kraja 2018.godine. Ovo je inače treći projekat vezan za aerodrome koje radi Safdi. Za njega je tržište Singapura postalo veoma važno, kako on radi u ovom gradu-državi više od dve decenije. Njegovo ime povezuje se i sa razvojem Marina Bay Sands hotela, koji je otvoren 2011.godine i koji je učinio Singapur još privlačnijom destinacijom.

Luxury Experience