2015 650S MCLAREN OD 200.000 EUR

Teško je poverovati da je prošlo tri godine otkad je McLaren predstavio 12C model. Ipak, britanski proizvođač je mnogo naučio od tada...

S obzirom na to da se 12C našao na meti kritika zbog svog izgleda koji nije bio previše dramatičan, Frank Stephenson, dizajner McLarenovih automobila, je 650S model dizajnirao na osnovu modela P1 i tako unapredio izgled novog modela. Prednja LED svetla imitiraju McLarenov logo i uokviruju prednji spliter. Hauba automobila je ukrašena jednostavnim McLarenovim znakom, dok dizajn njegovog nosa podseća mnogo na F1 model.

Postojanje F1 modela je uvek bilo problematično za postojanje 12C modela, jer je F1 prvi McLarenov model koji je mogao da dostigne 380 km/h. Možda su ljudi iz McLarena bili previše optimistični kada su 12C model uporedili sa F1, prvenstveno zbog toga jer je F1 model postavljao nova pravila 90- ih godina prošlog veka. Takođe, pitanje je da li McLaren može da napravi automobil koji će napraviti veći uspeh od F1 modela. Pored toga, dolazak Ferarija 458 Italije, superautomobila sa neverovatnim perfomansama i tehnologijom Formule 1, učineo je da 12C model izgleda kao ,,štreber" u grupi superautomobila. Ali, kakva je situacija sa 650S modelom?

McLaren 650S ubrzava od 0 do 100km/h za tri sekunde, dok njegova maksimalna brzina iznosi 333 km/h. Pokreće ga motor zapremine 3.8l koji proizvodi 650 ks, što je 20 ks više u odnosu na P1 model. Zahvaljujući novm klipovima, cilindričnim glavama i izduvnim granama snaga je velika, ali ne onoliko koliko se očekivalo od ovog modela. Takođe, sedmostepeni menjač doprinosi boljem ubrzanju, a ukoliko odaberete ,,track mode" broj obrtaja se povećava. Pored toga, kada pritisnete pedalu gasa osećaj je neverovatan. Motor je pravo remek- delo. Možda nema lep zvuk kao italijanski rivali, čak ni sa sportskim izduvnim granama koje koštaju 6 000 eura, ali je, ukoliko zanemarimo ove sitnice, fantastičan. Međutim, 650S je mnogo lakši od italijanskih rivala i ima mnogo brži menjač,  što čini prednosti koje imaju italijanski rivali nevidljim.

Ljudi iz McLarena su mnogo naučili od P1 modela, a to što su naučili su primenili na 650S model. Naime, 650S je mnogo bolji automobil od P1 kada su u pitanju performance. Takođe, udobnost ovog automobila se može meriti sa mnogim luksuznim automobilima, pa čak i kada je uključen i sportski mod.  Standardne karbon- keramičke koočnice imaju veliku zaustavnu moć. Međutim, čudno je zašto McLaren nudi diskove koje se nalaze na 12C modelu, a još ih i ne naplaćuju? U svakom slučaju, 650S je dokaz da su ljudi koji su ga napravili uradili odličan posao. Ipak, ovaj model ima više smisla ako se gleda kao unapređena verzija 12C modela.

Cena 650S modela iznosiće 200 000 eura.

O BRENDU

McLarenovi automobili imaju samo jednu svrhu:  inkorporiranje onoliko tehnologije  Formule 1 u drumske automobile koliko je  moguće. Osnovana  1989. godine, kompanija nije bila veoma produktivna, ali je nekoliko modela koji su lansirani ušlo u automobilsku istoriju.

Njihov prvi automobil bio je  McLaren F1. To je bio kupe trosed koji je imao V12, 6064 cc motor izrađen od strane BMW-a. Samo izmedju 1992. i 1997. godine napravljeno je  100 modela.

McLaren F1 je dugo nosio titulu najbržeg automobila, sa maksimalnom brzinom od 241,35 milja po satu (391 km/h). Titulu su preuzeli Bugatti Veyron i SSC Ultimate Aero TT, ali za razliku od McLaren F1 ova dva automobila imaju turbo pogon.

Na osnovu F1 napravljeno je još nekoliko modela - GT, GTR sa varijantama  64 F1, 5 LM, 3 GT, 9 GTR95, 9 GTR96 i 10 GTR97. Svo stečeno iskustvo iskorišćeno je u proizvodnji Formule 1 1998. godine - West McLaren Mercedes MP4/98T. To je omogućavalo drugoj osobi da sedi iza vozača i iskusi vožnju formulom.

Ovaj model je imao sve sigurnosne karakteristike koje zahteva FIA. Napravljen od ugljeničnih vlakana, MP4/98T je pokretao 3,0 litarski V10 Mercedes-Benz motor.

McLaren je 1999. godine odlučio da proizvede još egzotičnije vozilo zajedno sa  Daimler Chrysler-om, glavnim saradnikom McLaren Groupe kao i kompanijom koja je McLarenov F1 tim snadbevala sa motorima. Model je nazvan Mercedes-Benz SLR McLaren i postao je novo supervozilo.

Sa 5.5 litarskim V8 motorom sa 626 konjske snage, SLR je ubrzavao od 0 do 60 za 3.8 sekundi i do 100 milja po satu za 6.3 sekunde.

Prvi SLR je sišao sa montažne linije 2005. godine, a 2006. godine je izašla edicija SLR 722 sa snažnijim motorom.  U aprilu 2007. godine, McLaren je najavio da će biti obustavljena proizvodnja SLR u zamenu za coupe verziju, a 2009. godine za kabriolet verziju.

Ali ne treba se uzrujavati mnogo ako mislite da je SLR  zastareo. McLaren trenutno razvija novi automobil, Codename P11, koji će biti zamena za F1, uz glasine da će postizati brzinu od 390 km / h.

Više o automobilima...

Luxury Experience