CERSAIE 2014 - 32.IZDANJE

Ove godine, Cersaie sajam imao je malo više internacionalni karakter, sa još više sadržaja koji je namenjen široj publici italijanskih i internacionalnih profesionalaca, novinara i potrošača: Cersaie 2014, 32.izdanje Internacionalne izložbe keramičkih pločica i nameštaja za kupatilo koje je otvoreno 22.septembra još jednom je ojačalo svoju vodeću poziciju u sferi internacionalnih sajmova kombinacijom pozitivnih faktora.

Prvo ćemo reći nešto o broju izlagača. Ove godine je na sajmu učestvovalo 942 izlagača iz 38 različitih zemalja – 41 kompanija i tri zemlje više nego prošle godine. Svoje dizajne predstavilo je 339 kompanija koje nisu iz Italije, što je 36% od ukupnog broja. Upravo to je element koji Cersaie sajam čini unikatnim na svetskom nivou. Najbolje predstavljeni sektor bio je sektor keramičkih pločica sa 508 kompanija (236 kompanija koje nisu iz Italije), a zatim kupatilski nameštaj sa 275 kompanija. Onda slede izlagači iz sveta instalacija, sirovih materijala i keramičke opreme i usluga kojih je bilo 159. Izlagači koji proizvode podne i zidne obloge, posebno one napravljene od prirodnog kamena, mermera i parketa imali su snažni i veoma posećeni debi u Hali 22.  

Internacionalna Press konferencija, koja se održala prvog dana sajma u MAST-u ilustrovala je ekonomske trendove u italijanskom sektoru keramike, program “izgradnje, stanovanja i razmišljanja”, kao i planirane javne i privatne promotivne aktivnosti. Govornici koji su bili deo ove konferencije su Luciano Vecchi, Roberto Luongo, Emilio Mussini i Francesco Dal Co zajedno sa Armandom Cafierom. Program “izgradnje, stanovanja i razmišljanja” bio je posvećen temi arhitekture u muzičkim prostorima, u prezentaciji španskog eksperta akustike Higini Araua, basiste Saturnina Celania i arhitekte Lorenza Palmieria. Takođe, bio je organizovan i razgovor sa arhitektom Carme Pinos, počasnim članom Američkog Instituta Arhitekture, koja je opisala svoju neverovatnu karijeru.

Glavno predavanje na ovom sajmu, koje je ujedno privuklo najviše pažnje brojnih posetilaca, održao je Toyo Ito 25.septembra. Ovaj dobitnik Pritzker nagrade intervjuisan je od strane Francesca Dal coa, arhitekte i profesora istorije arhitekture sa IUAV univerziteta. Japanski arhitekta, savremeni stručnjak za osvetljenje, predstavio je svoj pristup procesu konstruisanja. Program ovog događaja takođe je uključivao i razgovor Francesca Dal Coa i paragvajskog arhitekte Javiera Corvalana. Na konferenciji po imenu WELLfare People & Projects for development, profesor Paolo Portoghesi diskutovao je na temu domova starih ljudi sa stručnjakom Paolom Matino i psihologom Marcom Franchiniem, koji je ujedno i koordinator projekta. Riccardo Blumer bio je glavni govornik na radionici Lesson In Reverse, koja je predstavila interaktivnu razmenu između studenata i profesora. Ove dve konferencije bile su posvećene prezentaciji rezultata projekta koje je pokrenuo Cersaie sajam u saradnji sa srednjim školama i univerzitetima. Prvi, Ceramic Futures – od poezije do naučne fantastike, predstavio je projekte i prototipe koje su kreirali student dizajna iz Milan Politechnic škole, Accademie di Belle Arti iz Bolonje, EnsAD Paris i ELISAVA Barcelona univerziteta. Jezik keramike bio je naziv konferencije koja je predstavila projekte koji uključuju ekstenzivnu upotrebu keramike od strane studenata druge godine Fakulteta Arhitekture iz Firence.

U Galeriji Arhitekture predstavljeno je treće izdanje takmičenja Keramika i Dizajn, pri čemu je bio biran najbolji projekat u kom su dizajneri enterijera koristili italijanske keramičke pločice u rezidencijalnim, komercijalnim i institucionalnim kategorijama. Tu su takođe predstavljeni radovi učesnika takmičenja Beautiful Ideas, za koje su studenti italijanskih univerziteta i škola dizajnirali reklamu za Cersaie sajam 2015.

Fascinantna izložba po imenu Cer_Sea bila je novi deo ovog sajma, a predstavila je italijanski koncept i stil plaže. Ova izložba je na savršen i kreativan način predstavila dva emotivna i trodimenzionalna scenarija plaže. Jedan scenario predstavio je plažu u toku leta, a drugi, malo sumorniju plažu tokom zime, pri čemu je opseg različitih poslovnih prostora osmišljen baš na obali. Cilj je bio potpuna upotreba lepote prirode plaže i veličine mora ili okeana. Primeri koji su ovde veoma precizno predstavljeni su knjižare, spa centri, teretane i modni butici. 

Foto: Cersaie

Luxury Experience