Ferrari Thomassima od 9 miliona dolara

Ono što ovde vidite je misteriozni Ferrari iz 1967. godine koji je napravljen po porudžbini...

Nazvan je Ferrari Thomassima, a navodno ga je naručio ljubitelj Ferrari vozila iz Kalifornije i prikazan je na Pebble Beach Concours d’Elegance još 1968. godine. 

Baziran je na Cooper Climax F1 automobilu iz 1957. godine, dok je V12 motor došao iz Ferrarija 250. Trkačko telo inspirisano Ferrarijem, ali i Alfa Romeom tog vremena, je delo dizajnera Toma Meada, a samo tri primerka su napravljena. Prvi je izgubljen u poplavi, dok je treći primerak prikazan u Ferrarijevom muzeju. 

Ovaj automobil drugi po redu, je nestao 1970. godine, da bi se ponovo pojavio prošle godine, nakon što je prošao restauraciju koja je trajala sedam godina. Izgleda odlično, a prema informacijama u voznom je stanju. 

Sada je na prodaju preko sajta eBay, a prodavac traži čak 9 miliona dolara, ili oko 7,9 miliona € za njega. Sitnica za unikatni Ferrari koji ovako dobro izgleda.

O BRENDU

Osnovan od strane  Enza Ferrarija, priča o čuvenom modelu Scuderia jeste prča o posvećenosti, različitosti i stvarno brzim automobilima. Nakon preseljenja u Maranello u 1943., Enco je izradio Tipo 815 koji je bio prvi model Ferrari-ja, a ne 125 Sport kako je pogrešno verovano.

Nepripremljeni za bitku sa modelom Jaguara E-Tipe na putu, kompanija je mogla da uradi malo toga da bi obezbedila rast. Pomoć je došla od jednog od ljudi koji je bio otpušten, bivši glavni inženjer Carlo Chiti, koji je doveo nove ljude u tim da bi završio razvoj 250 GTO modela. Misija završetka GTO je uspešno ostvarena.

Ferrari je cvetao tokom 60-ih. Model kao što je Dino postao je gotovo odmah klasičan hit, što je rezultiralo u velikom povećanju prodaje. Stabilan novčani tok dozvolio je Ferrarijevom timu da i dalje radi istraživanja novih motora i modela, što je krunisano proizvodnjom  modela 250 P.

Nakon što FIA zabranjuje sva kola iznad 3000cc Ferrari je morao da pauzira projektom modela 312 P. Pretnja je došla  i od Porsche-a koji je dominirao u trkama početkom 70-ih, ostavljajući Ferrari da sanja titulu. Kasnije, međutim, Ferrari je imao spektakularan povratak sa modelom 312PB. Od 1973. Ferrari se fokusira isključivo na F1.

Trenutno, Ferrari je deo Fiat grupe koja poseduje većinu udela kompanije. Što se tiče trka, Ferrari je i dalje jako aktivan. Između 2000. i 2004., Ferrarijev vozač Michael Schumacher ostvario je svetsku dominaciju i osvojio šampionske titule Svetskog šampionata četiri puta u nizu. Takođe, Ferrari je osvajao prevenstvo u kategoriji konstruktora 5 godina za redom (1999.-2004.).

Više o automobilima...

Luxury Experience