PORSCHE PREDSTAVIO NOVI 911 TURBO

Porsche nije mogao da nađe bolji trenutak da predstavi novi 911 Turbo Coupe. Ove godine Porsche slavi 50 godina postojanja i 40 godina modela 911...

Novi model dolazi sa širokim spektrom unapređenja, novim sistemom pogona na sve točkove, adaptivnom aerodinamikom, LED farovima i bi turbo motorom sa 552ks u Turbo S  varijanti. 

3,8l motor daje 513ks u 911 Turbo modelu. Ne postoji opcija sa manuelnim menjačen, tako da je motor povezan na već poznati semostepeni PDK menjač, sa duplim kvačilom. Zajedno sa novim temperaturnim sistemomom za ovaj turbo motor, spuštaju potrošnju na neverovatnih 9,7l/100km, što je 16% bolje nego na prošloj generaciji.

Naravno, performanse su ono što se ceni kod ovog modela, a tu ni ovaj neće razočarati. 911 Turbno sa opcionim paketom Sport Chrono ubrzava od 0 do 100km/h za 3,2 sekunde, dok je novi 911 Turbo S još brži i ima ubrzanje od 3,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 318km/h.

Estetski, novi 911 Turbo je širi nego pre za 28mm, što se najviše vidi na zadnjem delu automobila. Felne od 20 inča u dve boje, agresivniji branici i krov od karbona. 

Upravljanje je poboljšano uključivanjem zadnje osovine u skretanje, tako da se zadnji točkovi okreću suprotno od prednjih na brzinama do 50km/h. Na brzinima preko 80km/h, zadnji točkovi se okreću paralelno sa prednjim. 

Iznutra, vidi se klasičan 911 ambijent sa više prostora, zahvaljujući novim dimenzijama automobila. Model S dolazi sa ekskluzivnim enterijerom u crnoj i Carrera crvenoj koži. 

Oba modela dolaze u Evropu krajem septembra 2013, sa cenama u Nemačkoj od €162,055 za osnovni Turbo model do Turbo S mdoela koji će se kretati oko €195,256.

O BRENDU

Kompaniju je osnovao Dr. Ing. Ferdinand Porsche 1931. Porsche SE je od tada postao sinonim za luksuzne sportske automobile, kao i za najsavremeniju tehnologiju.

Smešten u centru Štutgarta, Porsche je prvi ugovor o razvoju automobila potpisao sa Volkswagenom. Rezultat je bio jedan od najpoznatijih automobila u istoriji i jedan od najbolje prodavanih - Beetle. Mnoge osobine ovog modela će naći svoje mesto na prvom Porsche-ovom automobilu – Porsche 64, razvijenom 1939. godine.

Posle rata, Ferdinand je bio zatvoren pod optužbom za ratne zločine na 20 meseci, i da je u to vreme da je njegov sin Ferry Porsche, odlučio da napravi novi auto da odgovara njegovim potrebama - 356.

Nakon smrti Ferdinanda Porschea 1951., kompaniju preuzima njegov sin Ferry. Usledili su modeli Porsche 356 kao i Spider 550, automobil koji će biti veoma uspešan u trkama.

Godine 1964. usledio je jos jedan sportski model - 911, još jedan auto sa vazdušnim hlađenjem i motorom montiranim pozadi. Ovaj automobil će postati naslednik Spidera 550, osvojivši mnogobrojne trke. O uspehu 911 svedoči činjenica da je još uvek u proizvodnji, uprkos tome što je dosta izmenjen.

Godine 1974. u Parizu, Porsche je predstavio novi 911 Turbo, sa izduvnim turbokompresorom i regulatorom pritiska.

Model 924 koji se našao u proizvodnji 1975., bio je eksperiment za Porsche, jer je njegov motor bio ugrađen napred, a Porsche nije duže vremena imao iskustvo sa takvim modelom. Usledio je 928, sa V8 motorom montiranim sa prednje strane koji je bio napravljen od legure metala. Zatim, 1981. Porsche dodaje novi model - 944. Porsche 959 sa visokim performansama je predstavljen na frankfurtskom salonu automobila 1985. Ovaj model će osvojiti mnogo relija i mitinga od kojih je najpoznatiji Pariz-Dakar.

Novi tehnološki skok je napravljen 1988., kada je predstavljen 911 Carrera 4 sa pogonom na sva četiri točka. Zatim 1989., "Tiptronic" automatski menjač je montiran na Porsche. Godine 1991., Porsche postaje prvi proizvođač automobila koji stavlja vazdušne jastuke i za vozača i za putnika na svim svojim modelima.

Model Boxter je uveden 1996., nakon 3 i po godine razvoja. Iste godine, Porsche proslavlja 1 million proizvedenih vozila. Dve godine kasnije, Ferry Porsche umire, ali kompanija nastavlja dalje i ima sjajnu sezonu u Le Manu sa 911 GT1. To je bio samo početak za Porsche, koji je nastavio sa sportskim i modelima visokih performansi - Boxster S i Carrera GT (2000.).

Godine 2002., Porsche je ušao na SUV tržište sa nekonvencionalnim modelom Cayenne i njegovom kasnijom verzijom - Cayenne Turbo i Turbo S. Sledeći model Panamera, limuzina sa četvoro vrata, predstavljen je 2009. godine. Sa ovim modelom Porsche je ušao na novo tržište, direktno se takmičeći sa drugim luksuznim brendovima kao što su Mercedes, BMW i Audi.

Ove godine, model 911 proslavlja svoj 50. rođendan.

 

IZVOR: AutoExclusive

Luxury Experience