NOVI AUDI Q MODELI

Audi planira značajno da proširi ponudu Q modela koji će kupcima ponuditi mešavinu karakteristika SUV, crossover i MPV vozila, a prvi novitet će biti već potvrđeni Q1...


Audi Q1


Takođe, ovi noviteti bi trebali na tržište da uvedu novi smer u dizajnu Audijevih modela, a sa obzirom da je reč o modelima primarno SUV/crossover linije naglasak će biti na Quattro tehnologiji. 

Šef Audijevog odeljenja za istraživanje i razvoj, Ulrich Hackenberg, veruje da linija Q vozila ima puno potencijala. Konkretnije, 2016. bi na tržište trebao da stigne Q1 (službena skica na slici) koji će se bazirati na MQB platformi i biće najmanji model u ponudi iz te linije.

Hackenberg takođe izjavljuje da prostora za rast linije ima "iznad trenutne ponude", gde očigledno misli na potencijalne modele Q8 i Q9, ali i "između postojećih modela Q3 i Q5 sa jedne strane i Q5 i Q7 sa druge". Hackenberg priznaje i da je reč o projektima "o kojima se raspravlja i na kojima se radi". 

Hackenberg kaže da su moguća dva smera u kojem mogu da krenu. Jedan je onaj sportski, a drugi prema MPV-ovskim vozilima sa više sedišta. Glavni razlog je popularnost SUV-ova putem kojih bi se kupcima omogućila praktičnost ne baš popularnih MPV-ova.

 

Audi Q1



Što se novog dizajna tiče za sada nije tačno jasno šta će doneti, ali insajderi javljaju da bi trebala da se poveća vizuelna različitost modela koji su danas, prema kritikama mnogih, previše slični. Modeli quattro linije bi se trebali da se dodatno razlikuju od ostatka ponude da bi se ta činjenica dodatno naglasila.

O BRENDU

Audi automobili nesumnjivo spadaju u kategoriju automobila koji grade imidž moćnog motora ispod haube. Prevedeno sa latinskog ime kompanije znači „Slušaj“ i pored pukog naziva koji se odnosi na slušanje zvuka motora, ono obeležava rođenje kompanije Audi. Kompanija je nastala na temeljima stare fabrike „Horch“ osnovane davne 1899.godine.

Njen osnivač, August Horch oteran je  iz sopstvene kompanije 1909.godine usled sukoba oko brenda, samo 8 godina nakon što je prvi automobil napustio fabriku u Zwickau-u u Nemačkoj. Nakon otkaza, Horch je osnovao sopstvenu kompaniju pod istim imenom što je kasnije dovelo do problema koji je rešen na sastanku sa Franz Fikentscher-om, na kojem je smišljeno novo ime za kompaniju. Ime je smislio sin od Franz-a, koji je studirao latinski, i koje će kasnije postati sinonim za luksuz i kvalitet. Kako se naziv „Horch“ odnosio na „slušaj“ samo na starom nemačkom, mladić je samo preveo izraz na latinski i upotrebio ga.  Audi-ev početak na nemačkom tržištu praćen je pojavom 2,6 litarskog motora a nedogo zatim sa serijom moćnijih motora, kao što su 4,7 litarski i 5,7 litarski motor na gasni pogon.  Horch nije dočekao da vidi lansiranje prvog 6-cilindričnog modela iz fabrike, napusivši  kompaniju 1920.godine. Audi je 1928.godine ušao u vlasništvo Jorgen Rasmussen-a, vlasnika rivalske kompanije DKW.

Četiri godine kasnije desilo se spajanje kompanije Audi,DKW,Horch i Wanderer formiranjem Auto Union-a 1928.godine. Novi simbol je kreiran u vidu četiri međusobno povezana prstena kao znak jedinstva i identiteta novoformiranog auto-konglomerata. Tehnološka unapređenja postala su najviši prioritet, koja su prvi put došla do izražaja tokom Drugog svetskog rata.

Usled bombardovanja, napredak kompanije je usporen i na neko vreme zaustavljen. Nakon završetka rata Zwickau se našao u delu zemlje koji je podpadao pod sovjetsku okupacionu zonu , kasnije nazvanu Demokratska Republika Nemačka. Ne samo da je kompanija bila ugrožena, već se i Auto Union raspala i započela novu proizvodnju u Ingolstadt-u u Bavaria-i. Nova kompanija u Ingolstadt-u privukla je mnoge stare radnike i proizvodnja dvotaktnih motora je nastavljena na način sličan u Zwickau-oj kompaniji. Do 1958.godine Daimler-Benz posedovao je 87% vlasništva nad Auto Union-om, ali je ukupna investicija kasnije postala vlasništvno Volkswagen-a, kompanije koja je kupila postrojenja i brend 1964.godine.

Ubrzo nakon promene vlasništva, dvotaktni motor je zamenjen mnogo popularnijim četvorotaktnim motorom. Kao posledica promena, vodeći brend DKW Auto Union-a je propao, nakon čega je Volkswagen je odlučio da oživi ponovo Audi. Bivši model DKW-a je reorganizovan kao Audi-ev i poslužio je kao osnova za buduće modele kao što su 60, 75 i 80.

Nakon drugog pripajanja sa kompanijom NSU 1970.godine, Audi se pozicionirao pouzdan brend koji raste, koji će ubrzo preći nemačke granice i proširiti se na nova tržišta, uključujući tržište severne Amerike gde je naišao na određene teškoće u prihvatanju kod kupaca usled „nepredviđenog ubzanja“ koje je bilo uslovljeno bilzinom papučice za gas i kočnice.

Pristupajući redu uspešnih auto-proizvođača,Audi je takođe pobrao pohvale i na trkačkim stazama sa nekoliko svetskih rekorda. Audi trenutno uživa privilegovanu poziciju i veliko tržišno učešće, predviđanja su da će dostići proizvodnju od 1 miliona automobila do kraja godine.

Više o automobilima...

Luxury Experience