Prodaja vereničkog prstenja je u padu, a uzrok je pandemija

Pandemija koronavirusa se može smatrati prošlošću, međutim njeni efekti i dalje utiču na većinu aspekata naših života.

U jednoj specifičnoj oblasti, zapravo, izgleda da se pejzaž radikalno promenio, sa uticajem na možda najvažniju činjenicu moderne društvene stvarnosti: brakove.

Prema pisanju Njujork tajmsa, Signet Jewelers, najveći svetski prodavac nakita, veruje da je Covid-19 u tolikoj meri uticao na zabavljanje da ovogodišnja prodaja vereničkog prstenja pokazuje nagli pad. Procenjujući da se situacija neće odmah promeniti, kompanija je revidirala svoje prognoze prodaje i profita za ostatak 2023. godine.

„Kao što smo i predvideli, u ovom kvartalu je bilo manje veridbi i venčanja, zbog prekida zabavljanja zbog Covida pre tri godine“, rekla je izvršna direktorka“, prenosi Tajms.

Iako je nedostatak zabavljanja u poslednjih nekoliko godina možda doprineo da manje ljudi kupuje dijamantsko prstenje, mnogi drugi faktori takođe utiču na ovo tržište: potrošači kupuju manje zbog inflacije i osećaju nesigurnost u vezi sa smerom ekonomije. Gore navedeno može uticati na navike potrošnje širom sveta, ali ograničenja postaju posebno akutna za skupe predmete kao što je luksuzni nakit.

Međutim, generalno gledano, industrija venčanja u celini prolazi kroz prilično težak period jer su ceremonije, zabave, pa čak i putovanja povodom „Medenog meseca“ otkazana zbog pandemije. Mnoge aktivnosti vezane za venčanja su se snažno vratile 2022. godine, a trenutno usporavanje moglo bi da bude korekcija ovog procvata.

Iako su prodavci nakita pod pritiskom, nisu svi u teškoj situaciji. Čini se da luksuzni zlatari nisu opterećeni negativnom klimom, zahvaljujući sklonosti bogatih da i dalje troše ogromne sume novca. Njujork tajms primećuje da kompanije poput Tifany & Co. pokazuju kontinuirani rast početkom 2023, uključujući snažnu prodaju čak i u sektoru nakita.

„Svi su očekivali da će 2023. biti užasna godina za luksuz u SAD“, rekao je u aprilu finansijski direktor LVMH kompanije, koji je vlasnik Tiffany & Co. „Tržište se normalizuje, ali nije loše“, dodao je on.

Signet se nada da će se u narednim godinama maloprodaja vereničkog prstenja oporaviti, ali to će se desiti od 2024. do 2026. Uostalom, ono što je odloženo zbog vrhunca pandemije nije zauvek otkazano.

Luxury Experience