Koliko će luksuzni biznis izgubiti zbog koronavirusa

Zaraza je uticala na sve – od internacionalne prodaje, pa do brojnih događaja modnog meseca…

Koronavirus nastavlja da osvaja čitav svet, sa više od 2.700 preminulih i minimalno 80.000 inficiranih osoba. I dok se ekonomski gubitak u svakom slučaju ne može porediti sa smrću, nema sumnje da će ova epidemija imati dramatičan uticaj na svetsku ekonomiju. Luksuzni sektor svakako nije izuzetak od ove priče.

Prema trenutnim procenama, koronavirus može izazvati gubitak od 43 milijarde dolara na tržištu luksuza ove godine. Modni biznis je već počeo da trpi finansijske poteškoće, jer je epidemija izazvala brojne promene na kineskom tržištu. Kupci iz Kine bili su odgovorni za 70 % rasta na tržištu luksuza od 2012.godine. Epidemija je navela brojne brendove da privremeno zatvore svoje butike zbog novih putnih restrikcija. Kao rezultat, brendovi nisu mogli da računaju na kineske kupce.

Kada se radi o restrikcijama putovanja, one su bile ograničene samo na odabrane regije u Kini, da bi sada bile proširene na internacionalnom nivou. Slične restrikcije su implementirane u Singapuru i Australiji. Prema procenama, Japan će izgubiti 1.29 milijardi dolara prihoda od turizma u prvom tromesečju 2020.godine.

Ipak, kako se ova bolest približila svima nama, osvajajući Italiju i Milano, baš u vreme održavanja nedelje mode, neki od većih modnih brendova su brzo promenili svoje planove. Kako bi se izborili sa lokalnom epidemijom, Armani je svoju jesen/zima 2020 kolekciju u praznoj sali, emitujući digitalne fotografije kasnije.

Najveći deo infekcija korona virusom i dalje je koncentrisan u Kini, koja ima više od 77.100 slučajeva – Japan je prijavio 840, dok Južna Koreja ima 833. Izvan Azije, Italija ima najveći broj obolelih sa 219 potvrđenih pacijenata i sedam smrti u vreme publikacije. To je naravno uticalo na milansku berzu.

“Što duže epidemija traje, to će brendovima biti potrebno više vremena da se oporave”, izjavio je Mario Orteli, upravni partner Ortelli & Co.