adidas prodaje 1,2 milijarde evra Yeezy akcija - prihod odlazi u dobrotvorne svrhe

Adidas će rasprodati Yeezy inventar i prihod donirati u dobrotvorne svrhe.

Adidas je konačno shvatio kako tačno upravljati zalihama Yeezy proizvoda vrednim 1,2 milijarde evra koji se nalaze u njegovim skladištima otkako je kompanija prekinula vezu sa osnivačem brenda, Kanjeom Vestom, i okončala aktivnosti za brend Yeezy u oktobru 2022.

Nakon razmatranja različitih opcija, na godišnjem sastanku kompanije u četvrtak, 11. maja, izvršni direktor Bjorn Gulden rekao je investitorima da će Adidas početi da prodaje preostale Yeezy proizvode i da će prihod donirati u dobrotvorne svrhe.

Gulden je pojasnio da će prihod ići organizacijama koje predstavljaju ljudi koji su "povređeni" komentarima i ponašanjem Kanjea Vesta. Pored veleprodaje, Adidas takođe planira prodaju pojedinačnih delova Yeezy inventara, iako svi detalji još nisu razrađeni.

Do raskida saradnje između brendova Adidas i Yeezy došlo je zbog ponovljenih antisemitskih izjava Kanjea Vesta. Od tada, kompanija se suočila sa iscrpljujućim gubicima. U četvrtom kvartalu, prihod nemačkog brenda sportske opreme pao je za 1% u valutno neutralnom smislu na 5,2 milijarde evra, odražavajući negativan uticaj od oko 600 miliona evra u vezi sa poslovanjem sa brendom Yeezy. Golden je čak primetio da bi rast prodaje u prvom kvartalu bio veći za 9%, da se problem Yeezy nije pojavio.

Govoreći sa analitičarima o prošlom kvartalu, Golden je bio iskren o mogućim opcijama po pitanju Yeezy brenda. On je tvrdio da bi prodaja proizvoda potencijalno mogla da pomogne u povećanju prodaje, ali bi takođe predstavljala „reputacioni rizik“ za adidas zbog Vestovih ponovljenih antisemitskih izjava u javnosti.

Treba napomenuti da je Adidas ranije rekao da razmatra rebrendiranje i prodaju postojećih Yeezy proizvoda pod drugim brendom, čime bi ublažio svoje gubitke.

"To je jedna strana", rekao je Gulden. „Druga strana je da ih spalimo ili uradimo šta god je potrebno da ih uništimo i da ih više nema, ali onda postoji još jedan problem“, rekao je on, objašnjavajući kako će taj potez naljutiti ljude koji vide uništavanje proizvoda kao „narušavanje održivosti“. Razmatrana je i ideja da Adidas sve neprodate patike jednostavno donira u dobrotvorne svrhe.

U razgovoru sa investitorima, Goulden nije naveo konkretne dobrotvorne organizacije. Takođe nije jasno da li će biti dodeljen ceo ili samo deo prihoda. Očigledno dolazimo do kraja drame, ali čekamo da vidimo kako će se razvijati epilog koji se sada piše.

Luxury Experience