RR PODIGAO PRODAJU ZA TREĆINU

Očigledno je da je gotovo sa recesijom, pogotovu kada se pogleda rast prodaje od 33% kod Rolls Royce-a u prvih 6 meseci 2014. godine u odnosu na isti period prošle godine...

Ova brojka postaje još neverovatnija, kada se pogledaju podaci iz Evrope, gde je prodaja skočila čak 60%. Najveći rast posle Evrope je u Azija sa 40% rasta, a srednji istok je treći sa 30%.

Tržište sa najvećom prodajom je Nemačka, gde se prodaja duplirala. Što se tiče Amerike RR nije izneo podatke koliko su porasli, ali su objavili da je ostvaren značajan pomak. 

Torsten Müller-Ötvös, direktor Rolls Royce-a je izjavio:

"Ovo je odličan rezultat za ovu polovinu godine što pokazuje poverenje klijenata u nas i našu kompaniju i naše automobile. Novi RR Wraith je imao neviđen uspeh u super luksuznom segmentu, sa novim modernim stilom i tehnologijom. Tu je i neprikosnoveni RR Phantom i Ghost Series II koji dolazi na jesen ove godine."

O BRENDU

Šta je više luksuznije i imućnije od Rolls Royce-a? Zapravo ništa, osim možda pozlaćenog Porsche-a, ali imajući u vidu da još uvek ne postoji njegova masovna proizvodnja, ljudi se drže Rolls Royce-a. Kompanija je osnovana u Britaniji 1906. godine partnerstvom Charles Stewart Rolls-a i Frederick Henry Royce-a.

Od samog starta želeli su da naprave “najbolji automobil na svetu” kako je Silver Ghost nazvan.  Posebna pažnja na detaljima i nadprosečne performanse uslovile su uspeh Silver Ghost-a, proizvedenog 1906. godine. Kao i većina drugih automobilskih proizvođača, tokom Prvog svetskog rata, Rolls Royce se okrenuo ratnoj industriji, ali za razliku od drugih nije se bavio proizvodnjom vozila, već  avionskih motora poput Eagle-a, koji su koristili saveznički piloti.

Nakon rata, kompanija je nastavila istraživanja vezana za motore, i predstavila je “R”motor, koji je korišćen u avionima i automobilima pri postavljanju mnogih svetskih rekorda. Nakon rata izbačena su dva nova modela Phantom I i Phantom. Usled povećane tražnje, Rolls Royce je morao da otvori dodatnu fabriku u Americi, u Massachusetts-u.

Još jedan uspešan poslovni potez je bila kupovina kopmanije Bentley-i 1931. godine, što će se ispostaviti korisno za obe strane. Dugi niz godina Rolls Royce i Bentley-i su bili mehanički identični.

“R” motor je na kraju razvijen u hvaljeni Merlin motor. Tokom Drugog svetskog rata Merlin motori su se zapravo dokazali, jer su svi avioni Hurricane, Lancaster  i Spitfire, koji su učestvovali u bitci za Britaniju koristili upravo ove motore.

Proizvodnja automobila nastavljena je nakon sukoba, i prodaja se tokom vremena blago povećavala. Pored postrojenja u Derby-u, otvorene su fabrike u Crewe-u i Chesire-u. Poznati model iz tog perioda Silver Wraith bio je poslednji čija je karoserija proizvedena izvan fabrike. Posle njega, svi automobili Rolls Royce-a su kompletno proizvedeni unutar fabrike.

40-te i 50-te godine su bile veoma prosperitetne za kompaniju, i to je jedan od glavnih razloga zašto se odlučilo na proširenje poslovanja, kupovinom Bristol Siddeley-a, velikog proizvođača avio motora 1966. godine. Najskuplji ikad model, Phantom IV, predstavljen je 1950. godine. Samo je 18 komada proizvedeno i svi su isporučeni kraljevskim porodicama i šefovima Vlada.  Silver Cloud I i II su takođe iz ovog perioda, a 60-tih su lansirana dva poboljšana modela Phantom III i Phantom IV.

Početak 70-tih doneo je kompaniji finansijski pad, uslovljen delom zbog propalog ugovora za novi mlazni avion RB211. Vlada je morala da pruži pomoć, i 1971. godine je nacionalizovala kompaniju, ali time nije rešila problem. Tokom 1973. godine automobilski i avionski sektori su razdvojeni od strane Vlade i kasnije prodati, u nastojanju da se održi poslovanje avionske industrije.

Više o automobilima...

Luxury Experience