PORSCHE - NOVI BOXSTER SPYDER

Porsche kompanija započinje sezonu 2015, svetskom premijerom novog Boxtster Spyder modela…

Ovaj puristički sportski automobil svoj debi će imati na New York International Auto Show-u. Novi top model u seriji kabrioleta dvoseda i dalje zadržava nezavisni karakter prethodnog Spyder modela, koji je do sada već postao kultni model. Na primer, krov napravljen od klasičnih materijala i dalje se otvara i zatvara ručno, a ovaj sportski automobil dostupan je samo sa manuelnim menjačem.

Kao pravi i originalni roadster, Boxster Spyder nudi tradicionalno iskustvo vožnje sportskog automobila, ali sa savremenim performansama. Ovo znači da novi Spyder model ima čvrstu sportsku suspenziju sa 20 mm nižom vožnjom, kočnice iz 911 Carrera modela, direktnije upravljanje i 3.8 litarski motor sa šest cilindara i 375 konjskih snaga. Vozači i putnici ovog automobila mogu se radovati pravom iskustvu idealne vožnje, sa savršenom vozačkom dinamikom u njenom najlakšem Boxster obliku. Novi Boxster Spyder od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4.5 sekunde, a njegova maksimalna brzina je 290 km/h.

Distinktivni dizajn ovog modela predstavlja stilske elemente legendarnih sportskih i trkačkih automobila sa potpisom Porsche brenda. Na primer, u čast modela 718 Spyder koji potiče iz 1960ih, novi model ima dva istaknuta i unapređena ispupčenja koja se prostiru duž zadnjeg poklopca iza naslona za glavu. Delimično ručno kontrolisani lagani krov ovog automobila, pogodan je za svaku upotrebu i podseća nas na roadstere iz prošlosti, dok su peraja koja sežu do zadnjeg dela, novom modelu podarila karakterističnu siluetu i dizajn. Prednji i zadnji deo novog Boxster Spydera potiču od Cayman GT4 modela.

Više nego u bilo kom drugom Boxster modelu, enterijer ovog novog automobila kreira atmosferu koja vam daje osećaj čistog uživanja u vožnji. Vozač i putnici sedeće u laganim i udobnim sportskim sedištima sa jačom podrškom sa strane, dok novi volan sa prečnikom od 360 mm pomaže osiguravanju precizne vožnje ovog roadstera.

U skladu sa purističkim dizajnom ovog modela, ni radio ni klima nisu deo standardne opreme, kako bi njegova težina bila što manja. Ipak, svi prateći elementi mogu po želji biti naručeni, bez dodatne cene. Pored toga, čitav asortiman Boxster audio sistema dostupan je kupcima. Porsche Communication Management sistem sa svim svojim pogodnostima može biti deo ugrađene opcionalne opreme takođe.

Novi Boxster Spyder biće dostupan na tržištu od jula meseca, a već sada može biti unapred naručen. Njegova cena u Nemačkoj iznosti 79.945 evra. 

O BRENDU

Kompaniju je osnovao Dr. Ing. Ferdinand Porsche 1931. Porsche SE je od tada postao sinonim za luksuzne sportske automobile, kao i za najsavremeniju tehnologiju.

Smešten u centru Štutgarta, Porsche je prvi ugovor o razvoju automobila potpisao sa Volkswagenom. Rezultat je bio jedan od najpoznatijih automobila u istoriji i jedan od najbolje prodavanih - Beetle. Mnoge osobine ovog modela će naći svoje mesto na prvom Porsche-ovom automobilu – Porsche 64, razvijenom 1939. godine.

Posle rata, Ferdinand je bio zatvoren pod optužbom za ratne zločine na 20 meseci, i da je u to vreme da je njegov sin Ferry Porsche, odlučio da napravi novi auto da odgovara njegovim potrebama - 356.

Nakon smrti Ferdinanda Porschea 1951., kompaniju preuzima njegov sin Ferry. Usledili su modeli Porsche 356 kao i Spider 550, automobil koji će biti veoma uspešan u trkama.

Godine 1964. usledio je jos jedan sportski model - 911, još jedan auto sa vazdušnim hlađenjem i motorom montiranim pozadi. Ovaj automobil će postati naslednik Spidera 550, osvojivši mnogobrojne trke. O uspehu 911 svedoči činjenica da je još uvek u proizvodnji, uprkos tome što je dosta izmenjen.

Godine 1974. u Parizu, Porsche je predstavio novi 911 Turbo, sa izduvnim turbokompresorom i regulatorom pritiska.

Model 924 koji se našao u proizvodnji 1975., bio je eksperiment za Porsche, jer je njegov motor bio ugrađen napred, a Porsche nije duže vremena imao iskustvo sa takvim modelom. Usledio je 928, sa V8 motorom montiranim sa prednje strane koji je bio napravljen od legure metala. Zatim, 1981. Porsche dodaje novi model - 944. Porsche 959 sa visokim performansama je predstavljen na frankfurtskom salonu automobila 1985. Ovaj model će osvojiti mnogo relija i mitinga od kojih je najpoznatiji Pariz-Dakar.

Novi tehnološki skok je napravljen 1988., kada je predstavljen 911 Carrera 4 sa pogonom na sva četiri točka. Zatim 1989., "Tiptronic" automatski menjač je montiran na Porsche. Godine 1991., Porsche postaje prvi proizvođač automobila koji stavlja vazdušne jastuke i za vozača i za putnika na svim svojim modelima.

Model Boxter je uveden 1996., nakon 3 i po godine razvoja. Iste godine, Porsche proslavlja 1 million proizvedenih vozila. Dve godine kasnije, Ferry Porsche umire, ali kompanija nastavlja dalje i ima sjajnu sezonu u Le Manu sa 911 GT1. To je bio samo početak za Porsche, koji je nastavio sa sportskim i modelima visokih performansi - Boxster S i Carrera GT (2000.).

Godine 2002., Porsche je ušao na SUV tržište sa nekonvencionalnim modelom Cayenne i njegovom kasnijom verzijom - Cayenne Turbo i Turbo S. Sledeći model Panamera, limuzina sa četvoro vrata, predstavljen je 2009. godine. Sa ovim modelom Porsche je ušao na novo tržište, direktno se takmičeći sa drugim luksuznim brendovima kao što su Mercedes, BMW i Audi.

Ove godine, model 911 proslavlja svoj 50. rođendan.

Luxury Experience