Ferrari 488 GTB 2015

Novi 488GTB predstavlja naslednika poznatog 458 Italia, što ga stavlja na težak zadatak: 458 je ostao najbolji u svojoj klasi i 5 godina nakon lansiranja. Novi model donosi još jednu bitnu inovaciju, a to je uvođenje twin-turbo motora.

Ferrari 488GTB predstavlja veoma temeljnu evoluciju predhodnog modela – 458 Italia. Glavnu novinu predstavlja twin-turbo V8 motor koji je zamenio ustaljeni V8 ’atmosferac’. Ova izmena najviše će uticati na prijem novog modela kod publike i klijentele.

Ovo je drugi Ferrari-jev pokušaj turbo motora u modernoj eri – California T bio je prvi pokušaj od 1987 godine i modela F40, ali svojim performansama i uzbuđenjem nije mogao parirati starom V8.

Novi model pokretan je V8 twin-turbo motorom od 3902 kubika koji razvija 661 konjsku snagu pri 8000 obrtaja, i obrtni moment od 760Nm pri 3000 obrtaja. Novi motor ima potrošnju od 18,2L na 100 pređenih kilometara, što predstavlja blago poboljšanje u odnosu na svog predshodnika. Takođe, u Maranelu kažu da su poboljšane i performanse,a na sve to je i težina smanjena za 43kg, tako da ceo auto teži 1445kg.

Novi motor, maksimalnu snagu isporučuje 1000 obrtaja ranije nego predhodni model, a i maksimalni obrtni moment je isporučiv već pri 3000 obrtaja. Međutim, Ferrari je pametno odredio ispuku snage: maksimalni obrtni moment raspoloživ je pri 3000 obrtaja ali samo u sedmoj brzini, čime je snaga raspoređena u nižim stepenima tako da vozač mora da juri ’crveno’ u obrtajima kako bi ostvario maksimalne performanse – čime je ostvaren približan utisak starog dobrog V8.

Novi turbo motor ima nove klipnjače, klipove, radilicu, bregastu osovinu i novu glavu motora sa tanjim zidovima zarad većih kanala za hlađenje. Nove twin skrol IHI turbine, opremljene su  laganim lopaticama od legure titanium-aluminium, čime je inercija turbine smanjena za 50%.

Ferrari tvrdi da motor odgovara na stisak pedale gasa za 0.8s, što predstavlja agilniji odgovor u odnosu na Californiu T – 1.1s, ali i sporije od 458 Italia - 0.6s.

Sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom je preuzet iz Italije ali su odnosi duži za 4-5%, a promena brzina još brža: 30% brža promena u viši stepen i 50% brža promena u niži stepen prenosa. Keramičke kočnice su preuzete sa La Ferrari-a, dok je suspenzija poboljšana sa sve amortizerima sa modela 458 Speciale.

Kao i do sada prisutna je kontrola stabilnosti sa sportskim parametrima, kao i kontrola proklizavanja, a dodati su i adaptivni amortizeri.

Osnova dizajna novog 488 GTB ne razlikuje se mnogo od Italie – krov i stala su identični kao na 458, ali je karoserije pretrpela estetske promene: prednji branik u stilu La Ferrari-a, drugačiji otvori za ventilaciju i veći bočni usisi koji zadovoljavaju potrebu motora za svežim vazduhom. Zadnji deo automobila širi je za 40mm kako bi se sa svake strane V8 motora smestila turbina i interkuler. Montiran je i novi aerodinamični šus-pleh koji ostvaruje silu potiska za 50% veću pri 250km/h nego Italia (325kg).

Unutra, 488 GTB opremljen je novim kontrolnim tasterima i novom instrument tablom, uključujući i novi dizajn i grafiku informacionog sistema. Ipak, i pored ovih promena enterijer izlgeda skoro identično kao i ranije. Srećom, stari plastični ključ koji je više izgledao kao da je Fiat-ov, konačno je zamenjen.

Na trenutak svi su se uplašili da će turbo motor upropastiti 488 GTB, međutim realnost je drugačija. Novi sistemi, raspodela snage i odnos brzina čine da se osećaj vožnje nije toliko promenio – ali je napredovao ka boljem. Novi motor učinio je performanse još konkurentnijim, a pored ogromne snage ovo ipak nije automobil koji zastrašuje svojim ponašanjem na putu.

Iako verovatno obeležava kraj ere Ferrari-jevih automobila na kakve smo navikli, 488 GTB čini Ferrari baš onakvim kakav treba da bude.

O BRENDU

Osnovan od strane  Enza Ferrarija, priča o čuvenom modelu Scuderia jeste prča o posvećenosti, različitosti i stvarno brzim automobilima. Nakon preseljenja u Maranello u 1943., Enco je izradio Tipo 815 koji je bio prvi model Ferrari-ja, a ne 125 Sport kako je pogrešno verovano.

Nepripremljeni za bitku sa modelom Jaguara E-Tipe na putu, kompanija je mogla da uradi malo toga da bi obezbedila rast. Pomoć je došla od jednog od ljudi koji je bio otpušten, bivši glavni inženjer Carlo Chiti, koji je doveo nove ljude u tim da bi završio razvoj 250 GTO modela. Misija završetka GTO je uspešno ostvarena.

Ferrari je cvetao tokom 60-ih. Model kao što je Dino postao je gotovo odmah klasičan hit, što je rezultiralo u velikom povećanju prodaje. Stabilan novčani tok dozvolio je Ferrarijevom timu da i dalje radi istraživanja novih motora i modela, što je krunisano proizvodnjom  modela 250 P.

Nakon što FIA zabranjuje sva kola iznad 3000cc Ferrari je morao da pauzira projektom modela 312 P. Pretnja je došla  i od Porsche-a koji je dominirao u trkama početkom 70-ih, ostavljajući Ferrari da sanja titulu. Kasnije, međutim, Ferrari je imao spektakularan povratak sa modelom 312PB. Od 1973. Ferrari se fokusira isključivo na F1.

Trenutno, Ferrari je deo Fiat grupe koja poseduje većinu udela kompanije. Što se tiče trka, Ferrari je i dalje jako aktivan. Između 2000. i 2004., Ferrarijev vozač Michael Schumacher ostvario je svetsku dominaciju i osvojio šampionske titule Svetskog šampionata četiri puta u nizu. Takođe, Ferrari je osvajao prevenstvo u kategoriji konstruktora 5 godina za redom (1999.-2004.).

Više o automobilima...

Luxury Experience