Alfa Romeo 4C Spider GTA

Alfa Romeo 4C je automobil koji izgleda odlično u kupe i Spider verziji, ali za neke 237ks na sportskom automobilu sa središnjem postavljenim motorom nije dovoljno...


 

Ima mnogo malih sportaša sa jačim motorima, pa mnogi fanovi smatraju da Alfa treba da napravi jači GTA model. 

Za sada nema zvaničnih informacija da li se i kada takav model planira, a jedan od razloga je što Alfa Romeo 4C GTA model drži u tajnosti, a drugi da Alfa smatra da je 4C dovoljno brz i da mu ne treba dodatna snaga. Da budemo iskreni, 4C kupe, ubrzava od 0 do 100km/h za 4,5 sekundi, što je ie nego dovoljno većini potencijalnih kupaca.

Ako ekipa iz Alfa Romea i razmišlja o 4C GTA modeli, kako bi on mogao da izgleda? Ne morate mnogo da razmišljate o tome, pošto verovatno neće doći do boljeg rezultata od majstora Photoshopa X-Tomi-ja. Zamislio je 4C GTA model sa agresivnijim branicima, masivnim zadnjim difuzorom, 4 izduva, crnim točkovima i nižom suspenzijom i većim kočnicama. 

 

 

Pored toga, naveo je da 1,75 motor može lako da se natera da daje 280ks, što bi smanjilo ubrzanje do 100km/h možda i ispod 4 sekunde. Ko ne bi želeo takav automobil?

O BRENDU

Alfa Romeo je od početka svog rada, davne 1910. godine posvećen proizvodnji automobila vrhunskog standarda za svoje kupce. Sam grb Alfa Romea izgleda kao da nosi tragove rane verske povezanosti sa crvenim krstom na beloj pozadini, uporedo sa zmijom koja ima glavu zmaja kojeg je Sv. Đorđe ubio, ali je zapravo njegov dizajner imao samo jedan cilj na umu – predanost i performanse.

Iako se uglavnom smatra da je firma 100% italijanska, počeci govore nešto drugo. Prvobitno je kompanija bila osnovana kao  Societa Anonima Italiana Darracq francuske automobilske industrije, od strane preduzimača  Alexandre Darracq-a i uz pomoć italijanskih investitora 1906. Jedan od ključnih ljudi je bio aristokrata Ugo Stella, koji je kasnije postao predsednik novoformiranog milanskog korporativnog entiteta, koji je imao teško vreme prodaje do 1909. godine. 

Ugo je onda preduzeo odlučujući korak, osnivajući nove motorne kompanije u saradnji sa ostalim investitiorima i Darracq-a. ALFA je skraćenica za Anonima Lombarda Fabbrica Automobili koja je  prevedena na Lombard Automobile Factory, javno preduzeće. Prve Alfe su bile dobri automobili koji  su Alfi omogućili bolji ulazak i poziconiranje na italijanaskom tržištu, da bi kasnije postale temelj auto-inžinjerstva i dizajna. Godine 1915. Napolitanac Nikola Romeo, profesor matematike, preuzeo je rukovođenje kompanijom tokom Prvog svetskog rata i uneo značajne promene u proizvodne pogone fabrike, kako bi blagovremeno odgovorio na povećanu tražnju za vojnom opremom. 

Alfa Romeo je takođe bio uključen u auto-trke, pošto je pobeđivao konkurente još od lansiranja njihovog prvog 24 HP modela 1910. na čuvenom Targa Florio takmičenju. Ubrzo nakon eksplozivnog početka, mnogo pobeda će ostvariti na jednako brojnim trkačkim stazama širom Evrope. Ogroman uspeh modela Alfa Romeo  tokom predstojećih pet decenija, čija je slika pretežno stečena zahvaljujući uspesima na auto-trkama, nije uspela da omogući dalji ekonomski rast italjanske kompanije. Shodno tome, Alfa Romeo je kupljen od strane Finmeccanica S.p.A – industrijske grupe, kontrolisane od strane vlade – nekih 50 godina kasnije, da bi se sprečio bankrot. 

Međutim, zbog finansijskih poteškoća država je odustala od svog udela u kompaniji, a Fiat ju je pretvorio u jednu od filijala grupe. Od 1986. godine Alfa sarađuje sa Fiatom. 

Alfa Romeo je jedna od retkih marki koja nije trenutno prisutna na tlu SAD-a, od kako je obustavljen sav izvoz na tlo Severne Amerike još od 1995. godine. Međutim, može da se planira povratak u SAD kroz zajedničko partnerstvo sa Maseratijem,  luksuznim proizvođačem automobila. 

Više o automobilima...

Luxury Experience