2014 Bentley Continental GT Speed

Druga generacija Bentley GT Continentala...

Prvi model je objavljen kao vlasnništvo Volkswagen grupe. Ako pogledamo u činjenicu da je Bentley stavio ovaj automobil na platformu  Phaetona čija je prodaja išla veoma sporo, vidimo automobil koji je preporodio britanski brend, i na taj način privukao mlađe kupce. Bentley nije više samo luksuzni brend, već i globalni. 

Tema naše današnje analize je Bentley Continental GT Speed. Prvi put se pojavio 2012. godine i debitao na festivalu brzine u Goodwoodu, GT Speed je trenutni vodeći GT Continental model. Ime ovog automobila je inspirisano Bentley ,,Speed" modelima koji datiraju još iz 1923. godine. W12. Da li moramo još nešto da kažemo? Možda još nešto malo bi bilo korisno, ali ono što prodaje ovaj automobil je W12 čudovište koje se nalazi ispod haube. 6.0l W12 je nešto što očekujete da pronađete ispod haube ovog kupea.

S obzirom na to da ima 625 ks i 800 Nm, ovaj automobil ima 50 ks i 100 Nm više od standardnog Bentley GT Continentala. Snaga se prenosi preko sistema sa duplim turbo punjačima. Pored toga, GT Speed je predstavio i ZF osam stepeni menjač GT Continental modelima po prvi put. Menjač je sada dostupan u svim Bentley automobilima sa W12 motorima.  

Kada su u pitanju performanse ovog automobila, 2014 Bentley Continental GT Speed je za 0.3 sekunde brži u odnosu na standardan W12 model. Naime, potrebne su mu 4.2 sekunde da ubrza od 0 do 100 km/h, a do 160 km/h stiže za oko devet sekundi. Inače, maksimalna brzina ovog automobila je 330 km/h. 

Dobro, neće svi kupiti 2014 Bentley GT Speed samo zbog toga jer može da demolira asfalt. Mnogi će ga kupiti zbog dizajna, izgleda i statusa koji obezbeđuje značka. To nije uopšte loše. Mnogo je rađeno na unapređenju izgleda ovog automobila, što je doprinelo da Bentley GT Speed bude poželjniji u odnosu na standardnu W12 i V8 varijantu. Za one koji hoće nešto više, tu su Mulliner specifikacije kao opcija.

Na kraju krajeva, Bentley Continental GT Speed je GT automobil. Luksuz i komfort je najvažniji u ovom segmentu i Bentley prednjači u tom pogledu. Izgleda elegatno i sportski, više nego bilo koji drugi automobil iz ove britanske kompanije. Ako niste fan crnog izgleda, imate da birate između trideset različitih boja. Što se tiče tehnologije, ovaj automobil je opremljen sa ekranom od osam inča i 30 gb infojtement sistem. On uključuje audio sistem, telefon, podešavanje za vožnju i navigaciju. 

2014 Bentley Continental GT Speed impresionira sa svojom kombinacijom luksuza i performansi. Uprkos tome što teži skoro isto kao i standardni W12 model, ne oseća da je toliko težak. Ako bismo uzeli neki GT Continental, onda bi to bio ovaj. 

O BRENDU

Iako definicija luksuza možda nema nikakve veze sa ulicom, paradoksalno, može se videti na nekim od najmanje očekivanih mesta, kroz svetlucave felne, drvo i hrom čelik, krećući se lagano kroz lavirinte puteva. Zapravo automobil sjajno pristaje uz jahte i odmore na francuskoj rivijeri, kao i uz fino dizajniranu porcelansku dugmad na skupim odelima.

Kompanija Bentley proizvodi kvalitetne automobile još od 1919. godine. Osnovana od strane Walter Owen Bentley-a, kompanija je izrasla u svetskog lidera i simbol Velike Britanije. Osnivač kompanije je u početku bio poznat kao dizajner i proizvođač motora za avione tokom Prvog Svetskog rata. Pre svoje uspešne kompanije, osnivač je bio u partnerstvu sa svojim bratom H.M. prodajući francuske D.F.P. automobile. Ubrzo nakon toga, osnovana je kompanija Bentley Motors, januara 1919. godine. Međutim kompanija je imala problema da isporučuje automobile na vreme, i prvi automobil je bio spreman tek septembra 1921. godine. 

I pored toga što je uživala veliku reputaciju na britanskom tržištu, imala je sličnu sudbinu kao kompanija Aston Martin, menjajući više vlasnika i upadajući u finansijsku krizu. Milioner Wolf Bernato kupio je kompaniju 1925. godine, i pored konstantnog priliva novca koji je korišćen da bi se sprečilo propadanje kompanije, Velika depresija uništila je želju kupaca za skupim automobilima, i ostavila kompaniju u siromaštvu. 

Ovog puta uz pomoć giganta Rolls Royce-a, koji ju je kupio 1931.godine. Uz pomoć „Bentley Boys-a“ spajanje je uspelo i kompanija je dobila zeleno svetlo da učestvuje na trci Le Train Blue osvojivši prvo mesto. Zbog tog uspeha ovaj model automobila je postao poznat kao „Blue Train Bantley“. 

Tokom tog perioda kompanija Bentley izbacila je nekoliko motora za njihove automobile, među kojima su  „classic 3L“, „4.5 Blower Bentley“ sa 4L, ili još masivniji 8L. Pre ulaska u partnerstvo sa Rolls Royce-om, a kasnije i sa VW, kompanija je postepeno unapredila svoju ponudu i tehnološka rešenja. Modeli poput tipa „R“, „S“ i „Continental“ predstavljali su samo deo onoga što će kasnije biti u ponudi. Kasniji modeli uključivali su prelepi Azure kabriolet, Turbo Sport R i S modele. 

Kompanija VW 1998. godine preuzela je upravu nad Bentley-em, kroz profitabilno partnerstvo sa BMW-om. Sporazum je predviđao da VW preuzme proizvodnju Bentley i Rolls Royce automobila do 2002. godine, kada će se prava proizvodnje u potpunosti prepsutiti BMW-u. Do 2003. godine BMW je bio konstantan dobavljač motora za oba proizvođača. Ubrzo nakon toga kompanija je lansirala novi model „Continental GT“ koji je postao još popularniji nego model Azure. Kasniji modeli uključivali „Continental Flaying spur“, „Azue“ kabriolet, „Brooklands“ i „GT Speed Coupe“.

Više o automobilima...

Luxury Experience