Da li svet konačno dobija pravi autonomni automobil

Tokom poslednjih godina, rad na električnim vozilima mora biti veoma naporan kako bi se ona istakla u sve većoj grupi baterijski napajanih modela na tržištu...

Predstavljen prošlog vikenda, prvi električni sedan ET7 kineske kopanije Nio, dolazi kao direktan konkurent Model S linije i obećava zadivljujućih 965 kilometara prelaznog opsega, zajedno sa autonomnim sistemom vožnje.

Četvrti proizvodni automobil kompanije Nio, ne izgleda preterano različito od ostalih električnih modela koje pokušava da nadmaši. Kao Model S, on poseduje glatke, fluidne linije i u neku ruku generičan oblik, ali svakako nije identična kopija konkurentskog modela sa četvoro vrata kompanije Tesla.

Kineski četvorotočkaš poseduje veoma tanke, duple LED farove, napred i pozadi, dok su prednji otvori za hlađenje kočnica daleko veći u poređenju sa onim kod njegovog rivala. Šik, minimalistički dizajn prenosi se i u enterijer automobila.

Prostrana putnička kabina kreirana je od samoodrživih materijala i dosta je uzdržanija od onih Model S ili Porsche Taycan modela. Kontrolna tabla poseduje diskretne digitalne merače smeštene iza volana i 12,8 inča veliki ekran informativno zabavnog sistema osetljiv na dodir, postavljen na centralnoj konzoli.

Međutim, nenapadan dizajn modela ET7 svakako nije njegova glavna prodajna valuta. Baterija predstavlja glavnu zvezdu ovog automobila i ona je u mogućnosti da bude poručena u tri različite verzije, od kojih jedna poseduje 70 kWh, druga 100 kWh, a treća je zapravo, solid state opcija.

Standardna baterija sa 70 kWh ponudiće veoma zavidnih 500 km prelaznog opsega, dok će model sa 100 kWh, srednjeg ranga, biti u mogućnosti da pruži korisnicima velikih 700 prelaznih kilometara, što je za 53 kilometra više od varijante iz Model S Long Range Plus serije, trenutno vodeće u industriji sa 647 kilometara.

Solid state ponuda je još impresivnija i svim kupcima donosi prelazni opseg veći od 997 kilometara, sa jednim punjenjem, kako tvrde iz kineske kompanije. Ukoliko je ova informacija tačna, onda će novi model brenda Nio nadmašiti obećanih 832 kilometra prelaznog opsega Lucid Air električnog automobila.

Ostali detalji performansi prilično su tanki, ali poznato je da novi model Nio ET7 dolazi sa postavkom duplih motora, po jednim na svakoj osovini, zaduženim za zajedničko stvaranje 664 ks i 859 Nm obrtnog momenta. Dodatno, automobil će ponuditi obilje priključnih varijacija, a kako iz kompanije tvrde za ubrzanje do sto iz mesta potrebno mu je 3,9 sekundi.

Kao i njegovi rivali, brend Nio u svoj EV model uključuje i autonomni mod, ali ovo je sve od informacija koje je kompanija ponudila na tu temu. Kako bi kvalitetno funkcionisao, autonomni mod posedovaće Aquila Super Sensing sistem, koji uključuje Lidar skener ultradugačkog opsega i visoke rezolucije, 11 kamera visoke rezolucije, 12 ultrasoničnih senzora i pet radara, između ostalih tehnologija namenjenih praćenju vožnje.

Do današnjeg dana ni jedan proizvođač nije bio u mogućnosti da isporuči tržištu prave autnomne mogućnosti petog nivoa, uključujući i brend Tesla, tako da nećemo sa sigurnošću znati da li ovaj model nudi sledeću generaciju autonomnosti, ili je jednostavno opremljen funkcijama vozačkih asistencija, sve dok ne stigne na tržište.