Španija i Francuska su ovlastile vlasnike zaplenjenih superjahti da plaćaju njihovo održavanje

Španija i Francuska su zaplenile jahte mnogih ruskih oligarha zbog sankcija EU, Velike Britanije i SAD.

Ali, stvari su počele da postaju vrlo zanimljive, jer zemlje koje su zaplenile jahte nemaju dovoljno novca za njihovo održavanje i stoga su "ovlastile" njihove vlasnike da pokriju troškove održavanja, pristajanja i osiguranja. 

Možemo da zamislimo ostrvsku državu Fidži kako koluta očima u ovom trenutku. Luksuzni brod ruskog milijardera Sulejmana Kerimova vredan 325 miliona dolara bio je usidren na Fidžiju više od mesec dana sa 1,2 miliona dolara nedeljnog održavanja. Španija i Francuska su verovatno odlučile da ne prave istu grešku koja je koštala Fidži 1% celokupnog zdravstvenog budžeta zemlje.  

Budući da su ruski oligarsi kojima su jahte zaplenjene na spisku sankcionisanih ljudi, vladama država koje primenjuju sankcije zakonski nije dozvoljeno da prihvataju uplate od njih, ali Francuska i Španija će taj zakon promeniti u svoju korist. 

U Španiji je šest jahti zamrznuto zbog sankcija uvedenih nakon ruske invazije na Ukrajinu. Takođe u Francuskoj je zamrznuto pet jahti. Špansko ministarstvo finansija saopštilo je Rojtersu da zakon iz 2014. – usvojen nakon ruske aneksije Krima te godine – dozvoljava sankcionisanim pojedincima da vrše stvarna plaćanja za održavanje imovine. Takođe, Francuska i Španija su zamrzle imovinu sankcionisanih oligarha umesto da ih „zaplene“.

Ovo pametno „oduzimanje“ jahti podrazumeva da tekući troškovi ostaju odgovornost vlasnika, prema španskom ministarstvu finansija.

Podsetimo da su španski zvaničnici zaplenili jahtu Valerie vrednu 150 miliona dolara, u vlasništvu Sergeja Čemezova i superjahtu Tango Viktora Vekselberga vrednu 120 miliona dolara. Crescent jahta, Igora Sečina vredna 600 miliona dolara zaplenjena je u Taragoni u Španiji, dok su drugu superjahtu, Amore Vero vrednu 120 miliona dolara, francuske vlasti zaplenile na Azurnoj obali. Za sada Italija je možda jedina zemlja koja ne pokazuje znake da je popustila.

Džejms Jafa, advokat britanske firme Jaffa & Co, može nazvati troškove održavanja jahti „kusurom“ za ruske milijardere, ali ovi računi iznose milione i prave ogromnu rupu u džepovima vlada. Generalno, godišnji troškovi rada i održavanja superjahte su blizu 10% njene cene, što iznosi oko 10-15 miliona dolara u slučaju većine superjahti. U slučaju najraskošnijih jahti na svetu, polisa osiguranja za jahtu od 500 miliona dolara koštala bi oko milion dolara mesečno.

Luxury Experience