Luksuz se vraća na tron: LVMH beleži prvi rast posle turbulentne godine

Posle meseci usporavanja i nervoze na tržištu luksuznih brendova, stigla je vest koja je unela tračak optimizma - LVMH, modni gigant koji stoji iza imena kao što su Louis Vuitton, Dior, Celine i Fendi, konačno je zabeležio rast.

U trećem kvartalu ove godine, imperija Bernara Arnoa ostvarila je prihod od 18,28 milijardi evra, što je 1% više nego prošle godine i iznad svih očekivanja analitičara koji su predviđali pad. Iako skroman, ovaj rast označava prekretnicu posle dužeg perioda pada, uključujući i zabrinjavajućih 4% pada u drugom kvartalu. Ukratko: luksuz ponovo diše.

Klasični Dior spašava sezonu

Još uvek nije reč o efektu novih kreativnih direktora - prve kolekcije Celine stižu u novembru, dok će Dior Homme debitovati u januaru. Do tada, brendove održava snaga klasika: kampanja sa Mijom Got, Gretom Li i Majki Medison oživela je prodaju legendarne torbe Lady Dior, dok se model Dior Toujours i dalje prodaje kao da je upravo lansiran.

Moda se još oporavlja, ali miris luksuza raste

Najvažniji segment LVMH - moda i kožna galanterija i dalje beleži pad od 2%, ali to je značajno bolje od 9% u prethodnom kvartalu. Louis Vuitton je stabilniji od proseka, dok je Dior zabeležio „značajan napredak“ na svim ključnim tržištima, prema rečima finansijske direktorke Sesil Kabanis.

Mnogo bolje vesti dolaze iz drugih sektora. Sephora, Le Bon Marché i La Samaritaine podigli su rezultate detaljnog sektora za 7%, dok su parfemi i kozmetika porasli za 2% zahvaljujući luksuznim favoritima Bulgari i Tiffany & Co. Čak su i vina i žestoka pića, posle dugog perioda stagnacije, zabeležila rast od 1%, umesto očekivanog pada.

Amerika vodi igru

Najveći optimizam stiže iz Sjedinjenih Država, gde je prodaja porasla za 3%. Azijsko tržište (bez Japana) beleži rast od 2%, dok Evropa zbog slabijeg turizma i promena valuta tone za 2%. U Japanu je pad i dalje izražen, ali mnogo blaži nego ranije.

Nakon objave rezultata, akcije LVMH konačno su se pomerile sa dna, investitori su odahnuli, a analitičari počeli da popravljaju prognoze. Ipak, luksuzni sektor još nije zvanično izašao iz krize. Pravi pokazatelji stižu uskoro kada Kering i Hermès predstave svoje izveštaje krajem oktobra.

Za sada, jedno je sigurno: olujni oblaci se polako razilaze, a LVMH ponovo hvata sunčevu svetlost.

Luxury Experience