30 miliona evra duga i 1.200 poverilaca – luksuzni gigant na testu vremena

Jedna od najprestižnijih online destinacija za ljubitelje luksuzne mode nalazi se u ozbiljnoj krizi. LuisaViaRoma, italijanska ikona e-commercea poznata po raskošnom portfoliju brendova poput Balenciaga, Saint Laurent i Gucci, zatražila je pravnu zaštitu od poverilaca i najavila reorganizaciju koja će odrediti njen put dalje.

Platforma, koja je decenijama simbol italijanske elegancije i digitalnog preduzetništva, sada je suočena sa dugom od 30 miliona evra i više od 1.200 poverilaca, uključujući renomirane modne kuće kao što su Moschino Kids i Gianvito Rossi. Jedan od prvih koraka ka stabilizaciji bio je zatvaranje kancelarije u Milanu i preseljenje tima u Florenciju, što je deo šireg plana preživljavanja, kako ističe predsednik kompanije Tomaso Maria Andorlini.

Razlozi krize su višestruki: usporavanje tržišta luksuzne mode, previsoki operativni troškovi i rizične investicije u zalihe. Globalni pad potražnje dodatno je usporio rast luksuznog sektora. „Ovo je težak trenutak, ali i početak nove strategije. Luksuz i online moda prolaze kroz strukturnu krizu, i moramo priznati svoje greške“, objašnjava Andorlini.

Istorija LuisaViaRoma, koja je započela kao mali butik u srcu Firence 1929. godine, danas se oslanja na online prodaju koja čini čak 90% prihoda, učvršćujući njen status globalnog igrača u svetu luksuza.

Reorganizacija ima jasan cilj: povratak suštini brenda – da inspiriše i otkriva strast prema modi. „Promena je teška, ali neophodna“, poručuje Andorlini.

Dok se budućnost LVR još uvek ne može precizno predvideti, jedno je sigurno – čak ni legende luksuza nisu neuništive. Njihov način prevazilaženja ove krize mogao bi postati važna lekcija za čitavu modnu industriju.

Luxury Experience