U svetu visoke mode, gde sjaj reflektora obično skriva senke iza scene, i najveća imena povremeno se nađu u nezavidnom položaju.
Ovoga puta u središtu pažnje našao se Giorgio Armani, simbol italijanskog stila i večne elegancije, nakon što je italijanski antimonopolski organ izrekao kaznu od čak 3,5 miliona evra zbog – kako tvrde – nepoštenih poslovnih praksi.
Od Louisa Vuittona do Armanija – talas nevolja
Poslednjih meseci vodeće modne kuće suočavaju se sa ozbiljnim optužbama: Louis Vuitton se našao u fokusu istraga zbog navodnog pranja novca, dok Loro Piana odgovara na optužbe za eksploataciju radne snage. Sada, svojevrsnu modnu „crnu listu” dopunjuje i Armani.
Prema zvaničnim izveštajima, kompanija je davala izjave o etici i društvenoj odgovornosti koje – kako tvrde regulatori – nisu bile u skladu sa realnim uslovima rada kod pojedinih dobavljača. Naime, izrada luksuznih torbi i kožnih aksesoara bila je poverena spoljnim partnerima, od kojih su neki navodno zapošljavali radnike ilegalno i bez adekvatnih bezbednosnih standarda.
Reč brenda: odbrana kroz tradiciju
Iz same kuće Armani stigao je jasan odgovor – odluka će biti osporena. „Grupa je oduvek poslovala s najvećim integritetom i transparentnošću prema potrošačima, tržištu i partnerima, što potvrđuje i istorija našeg brenda”, saopšteno je iz kompanije.
Gde moda susreće odgovornost
Ovaj slučaj pokazuje kako luksuzni sektor prolazi kroz novu eru – onu u kojoj se prestiž ne meri samo krojem, tkaninom ili cenom, već i etikom, održivošću i transparentnošću. Današnji potrošači žele više od proizvoda: oni traže priču u kojoj luksuz ne isključuje odgovornost.
U modnom svetu, poverenje je valuta jednako dragocena kao i najfinija svila. A upravo ono, čini se, sve češće postaje najsloženiji komad garderobe koji velike modne kuće moraju da „iskroje“.