Gucci osvaja tron modne kulture: šta zapravo znači novi „Cultural Currency Index“?

Italijanski modni gigant Gucci ponovo je na vrhu, ovog puta ne zbog nove torbe ili viralne revije, već zahvaljujući prestižnom indeksu koji meri uticaj brenda u digitalnoj eri.

Naime, Gucci je zauzeo prvo mesto na listi Cultural Currency Index, potpuno novom modelu koji pokazuje kako „kultura“ i angažman na društvenim mrežama direktno utiču na prodaju i tržišnu moć. Iza ovog projekta stoji analitička kompanija Annex, u saradnji sa platformom WeArisma, koja koristi veštačku inteligenciju da bi pratila kako se lajkovanje, deljenje i komentarisanje u online svetu pretvaraju u realne kupovine i rast vrednosti brenda. Ukratko: sada se tačno zna kada hajp postaje profit.

“Kao direktorka marketinga, oduvek sam mogla da merim domet, ali ne i posledice. Cultural Currency Index konačno zatvara tu prazninu”, objasnila je Mija Saliven, suosnivačica Annexa.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Annex (@annexstrategy)

U prvoj verziji indeksa analizirano je 20 modnih kuća koje su svoje kolekcije predstavile tokom Nedelje mode u Milanu. Pratila su se tri ključna parametra: angažman publike, popularnost brenda i namera za kupovinom, a sve to kroz čak 11 digitalnih platformi - od Instagrama i TikToka, do YouTube i Google. Svaki brend dobio je ocenu od 0 do 100, pa se može pratiti kako im raste (ili pada) kulturni uticaj iz sezone u sezonu.

I, naravno, Gucci je apsolutno dominirao. Tokom milanske Nedelje mode, brend koji sada kreativno vodi Demna, umesto tradicionalne modne piste priredio je filmski spektakl „The Tiger“, koji potpisuju legendarni reditelji Spajk Džonz i Halina Rejn. U kratkom filmu pojavljuju se Demi Mur, Eliot Pejdž i Edvard Norton, što je izazvalo pravu eksploziju na mrežama.

Rezultat? Više od 562 miliona pregleda i 516 hiljada deljenja na svim platformama što čini neverovatnih 15% ukupnog sadržaja objavljenog tokom Milan Fashion Weeka. Odmah iza brenda Gucci, među top 5 brendova našli su se Fendi, Bottega Veneta, Prada i The Attico, dok je, iz pijeteta prema legendarnom Đorđu Armaniju, njegov memorijalni prikaz izostavljen iz ovogodišnjeg istraživanja.

Cultural Currency Index, čini se, ne meri samo broj lajkova, već snagu brenda da pokrene kulturu, oblikuje trendove i probudi emocije. A Gucci je, još jednom, dokazao da u toj igri i dalje ima nepogrešiv instinkt.

Luxury Experience