Popravljati ili ne popravljati? To je pitanje sa kojim se suočavaju mnogi vlasnici pokvarenih Tesla modela…
Popravka električnih vozila je trenutno toliko skupa da mnoge vrhunske osiguravajuće kompanije otpisuju modele sa malom kilometražom i šalju ih na aukcije za spasavanje, prema nedavnoj analizi Rojtersa.
Od više od 120 modela Y koji su učestvovali u saobraćajnim nezgodama i koji su stavljeni na aukciju u decembru i početkom januara, većina je imala manje od 16.000 kilometara na odometru, prema onlajn podacima aukcijskih kuća Copart i IAA.
Osiguravači obično ukupe automobil – to jest, rastavljaju ga i nadoknađuju vlasniku – kada je procenjeni trošak popravke veći od stvarne gotovinske vrednosti vozila. Maloprodajne cene gore pomenutih automobila, koji su bili modeli iz 2022. ili 2023. godine, kretale su se od otprilike 60.000 dolara do više od 80.000 dolara. Neki procenjeni troškovi popravke bili su upravo ispod toga, navodi Rojters.
Na primer, model Y Long Range iz 2022. koji je bio učesnik u čeonom sudaru i koji je IAA stavila na aukciju početkom januara imao je maloprodajnu cenu od 61.388 dolara i procenjenu cenu popravke od 50.388 dolara. Drugi model Y koji je pretrpeo bočni sudar imao je maloprodajnu cenu od 72.667 dolara i procenjenu cenu popravke od 43.814 dolara.
Tokom Tesla razgovora o zaradi u četvrtom kvartalu u sredu, izvršni direktor Elon Mask rekao je da proizvođač automobila pravi promene u dizajnu vozila i softveru kako bi smanjio troškove popravke i premije osiguranja. Sa tako tehnološki naprednim električnim vozilima, čak i manji udarci i ogrebotine mogu koštati bogatstvo za popravku.