Južna Koreja postaje najveći svetski potrošač luksuzne robe

Novi epicentar luksuzne potrošnje...

Prema novim podacima koje je prikupila Morgan Stanley, Južnokorejci su sada kraljevi i kraljice sveta luksuza - barem što se tiče trošenja novca.

Investiciona banka je otkrila da je potrošnja na luksuznu robu u zemlji porasla za 24 odsto u 2022. godini, što je jednako prihodu od 16,8 milijardi dolara, ili 325 dolara po glavi stanovnika, nadmašujući kineske i američke „kolege“.

U izveštaju se tvrdi da je ovo povećanje potrošnje vođeno željom da se jasno pokaže visok socio-ekonomski status kroz luksuzne brendove. „Izgled i finansijski uspeh mogu više da odjekuju kod potrošača u Južnoj Koreji nego u većini drugih zemalja“, napisali su analitičari u izveštaju. Potražnja je takođe odgovor na povećanje bogatstva za korejska domaćinstva. Prema podacima „Bank of Korea“, prosečna neto vrednost domaćinstva porasla je za 11 procenata u 2021.

Sa sve većom potražnjom u zemlji, mnogi brendovi pružaju usluge potrošačima direktnim udvaranjem južnokorejskim kupcima. Na primer, Dior je nedavno najavio da će BTS zvezda Jimin biti novi globalni ambasador luksuzne kuće kao odgovor na prodaju u zemlji. Brendovi kao što su Louis Vuitton i Gucci čak su objavili nove artikle u Japanu ili Južnoj Koreji pre nego što su ih lansirali širom sveta. Richemont Group, koja poseduje Cartier i Piaget, navela je da je najznačajniji region grupe u smislu prodaje Azijsko-pacifički region, uključujući Južnu Koreju, koja je doprinela 41 odsto prodaje grupe.

Ove vest dolazi kada mnogi luksuzni brendovi čekaju da vide šta će doneti povratak kineskih turista pošto je zemlja popustila svoju politiku zaštite od koronavirusa, dozvoljavajući državljanima da ponovo putuju u inostranstvo. Na kraju, Morgan Stanley vidi performanse luksuznih brendova u Južnoj Koreji kao dobar pregled kako će izgledati ponovo otvoreno kinesko tržište.

Luxury Experience