Brži i jači od svih: Kina dominira na tržištu luksuza

Uloga Kine u globalnom luksuznom sektoru, upravo je postala daleko veća…

I dok pandemija korona virusa nastavlja da pravi buru u svetskom ekonomskom okeanu, kineske oštre mere zaključavanja i brz oporavak pokazali su se kao ključna stvar koja je neophodna za održavanje luksuznih brendova u životu. Kako saznajemo iz novog izveštaja koji su zajedno uradili Tmall, Alibaba i Bain & Company prošle nedelje, njihov globalni udeo u industriji udvostručio se tokom prethodne godine, sa tendencijama da postane najveće pojedinačno tržište luksuza do 2025.godine.

Većinom vođeno od strane milenijalaca i pripadnika generacije Z, kineske luksuzne kupovine skočile su za 53 milijarde dolara tokom prethodne godine, što je rast od 48 procenata, dok je tržište luksuza u celini imalo pad od 23 procenta tokom istog perioda. Stariji partner kompanije Bain, Bruno Lanes, izjavio je da veruje da je za ove cifre, pored mlađe generacije kupaca odgovorna i snažnija digitalizacija luksuznih brendova, koji su duže vreme ignorisali taj aspekt poslovanja. Sve to je bilo od krucijalnog značaja za stvaranje lukrativnih turističkih prodaja, na koje se brojni brendovi oslanjaju, onda kada putovanja nisu okarakterisana restrikcijama.

Gucci je verovatno brend koji najagresivnije širi svoje digitalno prisustvo i kanale prodaje. Čuveni florentinski brend najavio je da će otvoriti dve prodavnice na kineskoj Alibaba platformi, koja broji više od 750 miliona konzumenata iz Kine. Prvi butik, koji nudi odeću i aksesoare, otvoren je ove nedelje, dok će drugi, posvećen sferi lepote, biti otvoren u februaru. Ukoliko sve prođe po planu, ova akcija će značajno uticati na profit roditeljske kompanije Gucci brenda, Kering, čija je prodaja i dalje manja za sedam procenata.

Keringov arhineprijatelj, LVMH, već je imao dosta beneficija zahvaljujući kupcima iz Kine, koji su praktično odgovorni za povratak konglomerata u stanje pre pandemijskog uticaja. Isti slučaj je i sa američkim juvelirom Tiffany & Co, koji su pobedili predikcije analitičara i doživeli rast od 70 % u Kini.

Vrlo je verovatno da će se izvršni direktori sektora luksuza oslanjati na domaće kineske prodaje u narednom periodu. Kako stoji u izveštaju, uslovi putovanja se neće vratiti u normalu pre iduće godine, a većina kineskih putnika će i dalje biti pod oprezom kada se radi o putovanju u inostranstvo. Ako to uparimo sa brigom koju je izazvao novi soj korona virusa, koji trenutno dominira Velikom Britanijom, u kombinaciji sa logističkim košmarom kada se radi o najvećoj kampanji vakcinacije ikada, dominacija Kine u sektoru luksuza može doći i ranije nego što smo se nadali.

Luxury Experience