Bizarno ili razumljivo – zašto ljudi troše novac na luksuz usred pandemije

Pandemija korona virusa nije u čitavom svetu izazvala samo zdravstvene probleme, već se takođe pobrinula i za našu ekonomiju…

Broj ljudi koji su pogođeni efektima korona virusa je alarmantno visok, dok je ujedno u porastu, ali možemo slobodno reći da iste te tvrdnje važe kada govorimo o finansijskoj nestabilnosti koja je zadesila mnoge, baš zbog ovog virusa. Mnogi pomislili da je kupovina izgubila sav smisao u svetu kakav je trenutno, ali, to zapravo nije slučaj.

Ljudi se sada oslanjaju na “šoptimizam”, što u suštini predstavlja njihovu želju za boljim životom i budućnošću, ispoljenu kroz kupovinu. I dok postoji neka nada da će se stvari u jednom momentu vratiti u normalu, zašto onda ne bismo sada otišli u šoping i dočekali spremno trenutak otvaranja granica i skidanja maski sa lica jednom za svagda?

Neki ovu pojavu nazivaju šoping terapijom, ali činjenica je da brojni ljudi troše ogromne sume novca, čak i sada kada je budućnost sasvim neizvesna i praktično visi o koncu. Sećate li se recesije dvehiljaditih godina i svih nedaća koje je sa sobom donela? Mnogi stručnjaci su tada podelili kupce na dva tipa – klasične i romantične. Prema njihovim mišljenjima, oba tipa kupaca istovremeno postoje u nama i pojavljuju se u svakoj situaciji, koliko god ona preteća bila.

Podaci koje je jedna kompanija objavila, govore nam da su romantični kupci u prvoj nedelji aprila najviše novca trošili na dekoraciju, nakit i hobije, dok su moda i odeća dospeli na visoko drugo mesto. Iako brojke potrošenog novca nisu visoke kao i inače, one su ipak u porastu, dok klasični kupci radije svoj novac troše na namirnice i druge vitalne sitnice.

Romantični kupci su čak i u kriznoj situaciji uspeli da se odvoje od nje i okrenu svom malom univerzumu. Ukoliko kupovina Louis Vuitton tašne bilo kome uliva nadu i pruža makar malo sreće, ne želimo da ih sprečavamo u tome. Kako drugačije da objasnimo situaciju koja se proteklih nedelja odigrala u Kini, kada je Hermes butik na dan otvaranja imao 2.7 miliona dolara profita?

Prema navodima, brojni ljudi putem interneta kupuju sve što požele, ostajući bezbedni unutar svojih domova, ali i dalje troše praktično nezamislive sume novca na stvari koje su naizgled vredne.

Da li se vi slažete sa idejom da nam kupovina jedne skupocene stvari koju smo oduvek želeli može uliti nadu za boljim sutra?

Luxury Experience