Prodaja Rolex satova dosegla 10 milijardi dolara po prvi put

Težak igrač u industriji satova je zaradio milijarde dok je njegov tržišni udeo porastao za malo više od 30 procenata...

U sredu, Morgan Stanley je objavio izveštaj koji pokazuje da je Rolex prvi put zaradio 10.1 milijardu švajcarskih franaka ($11.5 milijardi) u 2023. godini. Postigao je ovaj istorijski iznos jer je njegov tržišni udeo u maloprodaji porastao za malo više od 30 procenata zbog stalne potražnje bogatih klijenata. Ukupni iznos predstavlja rast od 11 procenata u odnosu na 2022. godinu, prema analitičarima banke i švajcarske firme LuxeConsult koji su opisali trenutni tržišni udeo Rolexa kao "nezapamćeni".

Slavni brend navodno je proizveo 1.24 miliona satova prošle godine, među kojima su mnogi bili popularni modeli poput Daytona, Submariner i Datejust. Takođe je ostvario veće prodaje od Cartiera, Audemars Piguet, Omega, Richard Mille i Patek Philippe brendova zajedno. "Nijedan drugi luksuzni brend ne može tvrditi tako dominantnu poziciju u svojoj odgovarajućoj industriji," kažu analitičari koje predvode Eduard Obin iz Morgan Stanley i Olivije Muler iz LuxeConsult u izveštaju.

Cartier, koji postaje sve popularniji, zauzeo je drugo mesto u liniji najboljih pet proizvođača satova u 2023. godini, ostvarivši prodaju od 3.1 milijarde CHF ($3.5 milijardi). Omega je zauzeo treće mesto sa ukupnom prodajom od 2.6 milijardi CHF ($2.9 milijardi), dok su Audemars Piguet i Patek Philippe zauzeli četvrto i peto mesto sa 2.4 milijarde CHF ($2.7 milijardi) i 2.1 milijardi CHF ($2.3 milijarde) redom. Popularni modeli Cartier brenda uključuju Cartier Tank i Santos De Cartier, dok su primeri Omega Seamaster i Speedmaster ostali favoriti poznatih na i van crvenog tepiha.

Vacheron Constantin se takođe pridružio klubu milijardera u prodaji po prvi put u 2023. godini, pod vođstvom izvršnog direktora Luisa Ferla koji uživa ugled. Prema Revolution Watch, brend je ostvario prodaju od 1.097 milijardi CHF sa porastom od 18 procenata. Vacheron je jedan od najstarijih proizvođača satova na svetu sa više od 260 godina inovacija iza sebe. Osnovan 1755. godine, brend je poznat i po svojoj jednostavnosti i izuzetnom detaljisanju. Nedavno lansiranje iz njegove kolekcije Les Cabinotiers je samo jedan primer mnogih jedinstvenih ponuda. Brend takođe privlači pažnju i na sekundarnom tržištu, sa dilerskim citatima koji navode da su njegovi neo-vintage modeli sve poželjniji.

Međutim, Rolex dokazuje da Kruna i dalje vlada nadmoćno.

Luxury Experience