LVMH je upravo postala prva evropska kompanija vredna 500 milijardi dolara

Tržišna vrednost LVMH kompanije premašila je 500 milijardi dolara, zbog čega je ona postala prva evropska kompanija koja je dostigla tu prekretnicu!

Od početka godine, cene akcija ovog luksuznog giganta porasle su za 0,4 odsto na rekordnih 860 dolara (795,7 evra). Kao rezultat toga, francuski konglomerat je po prvi put u istoriji postigao tržišnu kapitalizaciju od 434 milijarde dolara (400 milijardi evra). LVMH je u utorak postavio novi rekord sa tržišnom vrednošću od 500 milijardi dolara, što LVMH čini prvom evropskom kompanijom koja je postigla taj podvig — i petostrukim povećanjem od 2016.

Procvat prodaje luksuzne robe u Kini i jačanje evra doprineli su novoj finansijskoj prekretnici kompanije. Akcije LVMH kompanije su u ponedeljak porasle za 0,3 odsto na 903,70 evra (992,69 dolara), ali analitičari predviđaju da bi cena mogla da poraste još više. Uprkos prijavljenom usporavanju rasta LVMH u SAD – posebno sa potražnjom za konjakom i kožnom galanterijom – analitičari vide prostor za buduće dobitke, a njihove akcije potencijalno dostižu 1.000 evra (1.098 dolara) u narednoj godini.

„LVMH je previše jeftin s obzirom na atraktivnost sektora luksuzne robe i njegov snažan portfolio brendova“, kaže Ešli Volas iz korporacija Bank of America. Portfolio od 75 brendova uključuje Dior, Fendi, Loewe, Bulgari i Celine i  dr.

Povećana vrednost LVMH kompanije ove godine je takođe donela mnogo više novca generalnom direktoru Bernaru Arnou. Ranije ovog meseca, francuski tajkun je po drugi put postao najbogatija osoba na svetu sa ukupnom neto vrednošću od 201 milijardu dolara (sada 213 milijardi dolara). Vrtoglavi iznos je odrazio povećanje Bernarovih finansija od 39 milijardi dolara samo ove godine, i učinio ga je jednom od tri osobe – pored Elona Maska i Džefa Bezosa – koje su premašile granicu od 200 milijardi dolara. U to vreme, cena akcija LVMH iznosila je rekordnih 186,15 dolara 4. aprila. Mesec dana ranije, kompanija je objavila da će otkupiti sopstvene akcije za 1,6 milijardi dolara.

Ako vodite računa o konglomeratu, možda znate da veliku ulogu u njegovom luksuznom carstvu imaju njegova deca. Milijarderov sin Frederik Arno je izvršni direktor kompanije TAG Heuer, Aleksandar Arno je izvršni direktor Tiffany & Co, Žan Arno nadgleda marketing i razvoj proizvoda za odeljenje satova Louis Vuitton, a njegova ćerka Delfin Arno sada vodi brend Christian Dior. Ako neko od njih na kraju preuzme vlast, naslediće kompaniju koju je njihov otac pretvorio u jednu od najvećih na svetu.

Luxury Experience