Kako koristiti pravi Feng Šui za pravo radno okruženje

Da li ste znati da su neke poslovne zgrade i kancelarije bolje od drugih? Da li ste ikada uzeli u obzir razliku između DOBRE i SJAJNE kancelarije? Da li želite da vaš radni sto bude na NASUMIČNO odabranoj poziciji ili onoj koja je SUPERIORNA? Svaki od ovih faktora će potajno odrediti ne samo vaš LIČNI nivo dostignuća, već i vaš celokupni POSLOVNI uspeh. Ovog puta vam otkrivamo neke od očiglednih, ali i SKRIVENIH faktora koji imaju uticaja u kreiranju neverovatne kancelarije. Althea S.T. će vam pokazati kako da kreirate sjajnu kancelariju, koja će vam savršeno odgovarati.

Neki skriveni i devet očiglednih faktora sjajne kancelarije

Pametne kompanije razumeju da kancelarije nisu samo radni prostori, već i veoma važni poslovni alati. Dok je glavni cilj za dizajn kancelarijskog prostora GENERALNO efikasno korišćenje prostora, veoma je važno pronaći – ili kreirati – radni prostor koji će se uklopiti u sve zahteve jedne kompanije. Idealna savremena kancelarija inkorporira u sebi kulturu jedne kompanije, brend i njene vrednosti, a to se tipično postiže kroz celokupni dizajn i pažljivu alokaciju funkcija.

Ipak, dobar dizajn ponekada jednostavno nije dovoljan. Ono što tipično ne prepoznajemo je činjenica da zaista sjajna kancelarija, bez obzira na njenu veličinu ili veličinu kompanije, takođe jeste pod uticajem drugih sakrivenih faktora, koji potpadaju pod sferu Feng Šui filozofije. Dakle… neke kancelarije mogu izgledati sjajno, ali će eventualno biznis koji se u njima odvija propasti; one će iskusiti konstantne probleme sa zaposlenima i/ili klijentima, ili će pak imati zakonskih problema itd. Upravo ovde na scenu stupa Feng Šui, koji može kompanija pomoći da donose informisane odluke o rasporedu, celokupnom dizajnu i razmeštaju važnih kancelarija i stolova. To se tipično radi kao deo konsultacije, kroz otključavanje sakrivenih potencijala poseda, promovisanja Qi protoka i pomaganje važnim osobama unutar kompanije da dostignu svoj maksimum.

Kako biste razumeli kako da kreirate zaista SJAJNU kancelariju, sada ćemo proći kroz njene najvažnije elemente:

Dizajn je važan: zbogom sivilu i odeljenjima, poželite dobrodošlicu fleksibilnom dizajnu

Svi znamo da je izgled važan; samim tim, dobar dizajn je izuzetno bitan deo svake sjajne kancelarije. Dani sivih i dosadnih radnih prostora, sa odvojenim kancelarijama, particijama i stolovima sa pregradama su definitivno davno prošli (zahvaljujući studijama i istraživanjima koja su dokazala njihov loš efekat na produktivnost i kreativnost). Dok su se ranija istraživanja doticala otvorenog plana kao sredstva koje omogućava interakciju i saradnju, ovaj model je u današnje vreme takođe pod lupom, jer jednostavno može svima dati uvid u sve što se radi u kancelariji. To može biti u konfliktu sa zahtevima određenih biznisa i poslovnih uloga, posebno u slučajevima u kojima je privatnost i mogućnost koncentracije od najvišeg značaja.

Dizajn modernih kancelarijskih okruženja se progresivno kreće prema fleksibilnim prostorima, odnosno onima koji promovišu saradnju i kreativni rad, i koji se jednostavno i brzo mogu prilagoditi različitim potrebama. Sa Feng Šui tačke gledišta, ovaj tip dizajna takođe promoviše protok Qi energije.

Identitet kompanije

Korporativni identitet je veoma važan i na sreću, postoje brojni načini za njegovu primenu u kancelarijskim okruženjima. Imidž jedne kompanije može se predstaviti uz pomoć same zgrade u kojoj se ona nalazi, kao i kroz određene osobine dizajna, boje, logoe, zidne murale, slike ili odvažne komade nameštaja. Dok neke kompanije imaju svoj sopstveni pristup ovome, mogućnosti su beskrajne i ograničene su samo kreativnošću dizajnera.

Lični i komforni osećaj

Zaposleni su deo kompanije, ali su takođe različite individue. Svaka pametna kompanija želi da poboljša zadovoljstvo zaposlenih, njihov moral i produktivnost, a to se može postići ohrabrivanjem zaposlenih da dodaju neke svoje lične i/ili inspirativne predmete svojim radnim prostorima. Kako postizanje komfornog i toplog osećaja na poslu može doprineti njihovoj celokupnoj satisfakciji, ovde nam takođe mogu pomoći biljke i akvarijumi.

T za Timski rad

Kompanije su svesne važnosti timskog rada i one tipično ohrabruju komunikaciju, razmenu informacija i rad u timovima. Ipak, da bi timski rad bio efikasniji, one moraju posedovati zatvoreni prostor namenjen ovoj svrsi. Sa fleksibilnim dizajnom kancelarija, to se veoma jednostavno i lako može dostići.

Različiti tipovi biznisa = različiti zahtevi

Svaki biznis je poseban, sa svojim fazama i tokom rada. Prema tome, ne treba koristiti isti dizajn u kancelarijama koje se bave razvojem nekretnina (u kojima se odigrava mnoštvo različitih aktivnosti) i kancelariji software developera (gde su tišina i koncentracija od vitalnog značaja). Šta više, u nekim poslovnim zgradama koordinacija između opreme, odseka i osoblja je od najvišeg značaja i može imati ogroman uticaj na celokupne rezultate. Stoga, definicija dobro izbalansirane kancelarije će se razlikovati od firme do firme – ne postoji šablon za idealni raspored. Umesto toga, uspeh dolazi kao rezultat pažljive procene i biznisa i samog prostora.

Nikada nije prekasno za održivost

Na svu sreću, kreiranje eco-friendly prostora postaje standard i sve više kompanija se posvećuje pobošljanju održivosti. Održivost počinje angažovanjem stručnjaka iz polja održive gradnje i izolacije, a nastavlja se upotrebom recikliranog nameštaja, instalacijom automatizovanih sistema rasvete, kompjutera koji štede struju, osnivanjem kancelarija koje ne koriste papire itd.

Dozvolite svetlosti i pogledu da uđu!

Kada god da su dostupni, prirodna svetlost i pogled bi trebalo da budu deo celokupnog dizajna radnog mesta. Vrhunski pogled uvek treba da bude uključen u dizajn prostora, jer će obezbediti više Qi energije, koja će inspirisati zaposlene, poboljšati njihov entuzijazam i produktivnost. Kada se radi o prirodnoj svetlosti, prava zamena za nju ne postoji. Ipak, dok se svi fokusiramo da iskoristimo maksimum bilo kakve prirodne svetlosti koja nam je dosutpna, moramo razmisliti i kreirati pogodno veštačko osvetljenje. Svetlost je veoma važna, ne samo zbog činjenice da zaposlene održava budim i produktivnim, već i zbog činjenice da ona ima pozitivni efekat na njihovo raspoloženje i celokupni nivo zadovoljstva.

Zdrav životni stil – za zdrave zaposlene

Kompanije i poslodavci generalno postaju svesniji da moraju ohrabrivati zdravo ponašanje u poslovnom okruženju. Oni to čine jer znaju da će to pozitivno uticati na entuzijazam i nivo motivacije zaposlenih. Inkorporiranje teretane, kao i zajedničkih prostora sa ležernim okruženjem u radni prostor pomaže promovisanju ne samo zdravog načina života zaposlenih, već ohrabruje i socijalizaciju, team building, neformalne sastanke i tako dalje. Prostor za odlaganje bicikala za osoblje koje biciklom dolazi na posao postao je deo norme u modernism kancelarijama, ali kreiranje zdravog okruženja može otići mnogo dalje od toga, obezbeđivanjem zdrave užine, konsultacije sa nutricionistima, fitness sesije itd. Ergonomski kancelarijski nameštaj veoma je važan element u kreiranju zdravog radnog mesta, jer ergonomske stolice i udobni radni prostori mogu pomoći u poboljšanju celokupnog zdravstvenog stanja i produktivnosti osoblja, olakšavanjem bola u leđima, vratu i rukama, koji su često povezani sa određenim poslovima.

Zdravi poslovni prostori takođe smanjuju uticaj buke i toplote. Kvalitet vazduha može se poboljšati ne samo upotrebom pročićivaša vazduha već i određenim tipovima biljaka. NASA istraživanje o čistom vazduhu pokazalo je da držanjem engleskog bršljana na stolu promovišete koncentraciju, zbog njegove sposobnosti apsorpcije benzena, koji se često nalazi u kancelarijskoj opremi. Druge biljke, poput bostonske paprati, pauk biljke, ljiljana itd., takođe su korisne zbog apsorbovanja zagađivača, pa stoga i one doprinose kreiranju zdravog dizajna kancelarije.

Moć ključnim ljudima

Nema sumnje da su sve velike ili ugaone kancelarije date onima koji su ih zaslužili. Rad na spratu sa ostalim izvršnim direktorima, rezultat je napornog i marljivog rada, posvećenosti i nikako nije slučajnost. Samim tim, radna mesta ključnih ljudi unutar jedne organizacije moraju pomoći i podržati njihove procese donošenja odluka i u isto vreme reflektovati njihovu poziciju i kulturu kompanije.

Što se izgleda tiče, stil celokupnog kancelarijskog dizajna treba odabrati u stilu osobe koja će je koristiti. Ona takođe može biti obogaćena toplim i ličnim detaljima, koji će učiniti da se svaki gost ove kancelarije oseti dobrodošlo. U skladu sa ovom činjenicom, jasno je da veća kancelarija pripada osobi koja je u vrhu lanca odgovornosti, ali, tu postoje i neki nevidljivi znaci moći koji se moraju uzeti u obzir. Ovde pravi Feng Šui stupa na scenu i pomaže nam da kreiramo sjajne kancelarije, koje će biti u skladu sa pozicijom osobe koja će je koristiti, ali i njenom ličnosti. Pozicija stola i njegovo usmerenje moraju biti pažljivo odabrani, kako bi podržali autoritet, rast i progres.

Skriveni faktori sjajnih kancelarija

Činjenica da je većina klijenata autorke Althea S.T. predstavljaju visoko obrazovane poslovne ljude i izvršne direktore, govori nam da najveći deo čelnih ljudi imaju duboko razumevanje značaja znanja, marljivog rada i specijalizovanih usluga. Kompanije svakako moraju pomoći kreiranje unikatnih i motivacionih radnih prostora, koji će promovisati glatki tok rada, dok u isto vreme, moraju ohrabrivati svoje zaposlene da se aktiviraju i podignu svoje nivoe produktivnosti. Dizajniranje i/ili poboljšanje radnih prostora je proces koji uključuje angažovanje specijalista (Feng Šui stručnjaka, arhitekti itd), koji će proučiti i zahteve biznisa, kao i jedinstvenost prostora, kako bi kreirali dizajn koji će oživeti svaki aspekt sjajne kancelarije.

Uz pomoć pravo Feng Šui učenja, moguće je odabrati kancelarijske zgrade koje najviše obećavaju ili odlučiti koji je najbolji sprat ili pak radni prostor sa najvećim potencijalom. Kada se radi o dizajniranju rasporeda prostora, esencijalno je prvo odabrati najbolji ulaz i raspored prostorija (to uključuje lokaciju glavnog ulaza, kao i recepcije i čekaonica), jer tu posao počinje i tuda bogatstvo ulazi. Kada se jedan radni prostor dizajnira od nule, važno je pažljivo odabrati pozicije prostora i zidova, kao i otkriti prostore koji moraju biti otvoreni kako bi promovisali protok Qi i koji bi trebalo da budu zatvoreni. To, između ostalog, zavisi od pravca i okoline, a to znanje je specijalnost Feng Šui stručnjaka.

Naravno, neke kancelarije su važnije od drugih, i ti prostori moraju biti pogodni za ključne ljude u okompaniji, jer njihove odluke imaju uticaj na celokupne poslovne rezultate. Baš iz tog razloga, posebna pažnja se obraća na pronalazak najbolje kancelarije za te ljude i pozicioniranje njihovih stolova na najboljoj mogućnost lokaciji. Znamo da su određeni smerovi bolji od drugih – pa baš iz tog razloga moramo pronaći najbolje. Kada se Feng Šui učenje primenjuje u postojećim radnim prostorima, mora se težiti maksimalnom iskorišćenju onome što tu već postoji. Samim tim, prvi korak u procesu konsultracija je procena potencijala prostora i uticaja okruženja. Sledeći korak uključuje pronalazak najefikasnijeg načina za poboljšanje protoka Qi, što možda zahteva promenu rasporeda nameštaja i/ili pronalazak boljeg radnog prostora za određene ljude.  

Kada je angažovana da dizajnira sedište jedne od najvećih globalnih korporacija, Althea S.T. je pažljivo razmotrila uticaj tri glavne opcije za pozicije ulaza. Kao što je i očekivano, njeno iskustvo duže od petnaest godina, omogućilo joj je da odabere najaktivniji… Što se dizajna tiče, najpogodniji plan prostora bio je fleksibilan, što je ohrabrilo timski rad, ali takođe dozvolilo kreiranje izolovanih radnih prostora za formalne i neformalne sastanke. Uzimajući u obzir visoke nivoe donošenja odlika u kompaniji, kako bi podržali celokupni uspeh biznisa, izvršni ljudi su dobili kancelarije smeštene na najboljim mogućim lokacijama, dok su njihovi stolovi postavljeni tako da aktiviraju njihove najbolje lične smerove. Ovaj važni proces im sada pruža podršku u njihovom svakodnevnom radu.

Kako se odvija Feng Šui konsultacija:

1. Pravi Feng Šui ne zasniva se o stavljanju različitih predmeta na vaš radni sto. Kako bi vam pomogli da odaberete, dizajnirate i poboljšate svoj radni prostor, konsultanti moraju znati detalje vašeg poslovanja.

2. Kako bi se kreirao najbolji mogući dizajn ili izvela poboljšanja, konsultanti blisko sarađuju sa direktorima, arhitektama, dizajnerima i brokerima, kako bi sakupili i analizirali sve podatke koji se tiču radnog mesta.

3. Zajednički cilj je kreiranje zdravog i inspirantnog radnog prostora, koji će privući najbolje zaposlene i promovisati biznis.

4. U ovoj sferi poslovanja, koriste se makete rasporeda prostora, pored Google Maps, kompasa i zvaničnih informacija. Svi ovi podaci i sredstva pomažu proceni potencijala prostora i pronalaženje načina za poboljšanje svih njegovih dobrih aspekata.

5. Upotrebom pametnih funkcija i promovisanjem nesmetanog radnog procesa, dobija se mogućnost kreiranja živahnih prostora, koji će činiti dobro i za osoblje i za poslovanje.

6. Svaka kancelarija poseduje svoju idealnu lokaciju koja se definitivno može pronaći, baš kao i idealna pozicija vašeg radnog stola. Način na koji Feng Šui podržava vaše poslovanje možda nije očigledan, ali svakako ima uticaja na svaku osobu koja radi u vašoj firmi, ali i na celokupan biznis. Lični pravci ključnih ljudi u kancelariji moraju biti pažljivo odabrani, jer oni moraju dobiti priliku da iskoriste svoj puni potencijal.

7. Kada se radi o poboljšanjima, promene po pitanju dizajna, kao i zamena lokacija radnih prostra određenih ljudi su saveti koje ćete dobiti.

8. Kada za to postoji mogućnost, dobro je pronaći mesto za instaliranje bazena ili fontane na otvorenom, kao i akvarijuma u enterijeru. Ovi vodeni elementi pružaju vam dubinu, pomažu vam da se povežete sa prirodom i učinite prostor još privlačnijim, poboljšavajući protok Qi energije. Sve ovo će imati dobar efekat na vaše poslovanje i profit.

Ako želite da se bolje upoznate sa Feng Šui filozofijom, saznajte više o knjigama autorke Althea S.T. koja je jedan od vodećih konsultatana u ovom polju:

   

©Althea S.T.

Autor, sturčnjak za pravi Feng Šui i kinesku Astrologiju

www.altheafengshui.com


Uprkos brojnim pogrešnim shvatanjima, pravi Feng Šui nije prazna priča, već sistematična i duboka forma mudrosti, koja se bavi procenom, poboljšanjem ili dizajnom protoka Qi, tako podržavajući zaposlene unutar kompanije i omogućavajući lagani razvoj poslovanja. Po mišljenju Althea S.T., svaki pametni izvršni direktor želi da nauči više o onome što dolazi sa poslovnim prostorom koji koristi, što je donekle isto želji za poznavanjem zaposlenih. Posao Feng Šui stručnjaka je da “intervjuiše” prostor, kako bi saznali više o njegovim dobrim i lošim aspektima, kako bi uspeli da probude njegov sakriveni potencijal.

Luxury Experience