Jetpack Aviation Speeder P2: Prvi leteći motocikl na svetu će poleteti već sledeće godine

Leteći automobili su ideja na kojoj se radi već godinama, ali jedna kalifornijska kompanija želi da lansira leteći motocikl.

Jedno od najmanjih vozila na mlazni pogon ikada dizajnirano će uskoro postati prvi motocikl koji će legalno poleteti u nebo. Jetpack Aviation Speeder P2 koristi osam moćnih malih mlaznih motora da putuje brzinom od 100 km/h u trajanju od oko 30 minuta i trenutno je na testiranju kako bi dobio zvanični FAA sertifikat.

„Radimo na specijalnom sertifikatu za eksperimentalnu upotrebu“, kaže izvršni direktor Jetpack Aviation Dejvid Mejman. „Proces traje duže nego što se očekivalo jer je ovo veoma drugačije vozilo nego što je FAA sertifikovao u prošlosti.“

Dok je prvobitni dizajn zahtevao četiri turbine, konačni proizvod će imati osam, po dve na svakom uglu motocikla kako bi se obezbedila sigurnost. Speeder P2 motociklu koji je težak oko 136 kg, biće dozvoljeno da nosi dvostruko veću težinu od 272 kg, što je odnos veličine i nosivosti koji ga izdvaja od drugih letelica za vertikalno poletanje i sletanje.

Kompanija takođe pokazuje elegantan crni model u punoj veličini na raznim događajima. „Dizajniran je sa položajem sedenja koji je sličan onom kod motocikla, dok se stopala vozača mogu postaviti dole ili na zadnje podnožje kao kod trkačkog motocikla“, objašnjava Mejman.

Bespilotna verzija se takođe razvija za vojno tržište kao teretni transportni avion. Može da leti 45 metara iznad zemlje brzinom od 640 km/h, što ga čini gotovo nemogućim za obaranje.

„Zamišljamo da pošaljemo 10 iz različitih pravaca, kao roj dronova, natovarenih teretom za spasilačke misije“, kaže Mejman.

Kompanija se prvo fokusira na izgradnju vojne verzije za finansiranje produženog testiranja pre nego što se na kraju fokusira na civilni leteći motocikl, ili kako ga Jetpack Aviation naziva, „autonomno leteće vozilo“.

U obliku letećeg motocikla, Speeder bi potencijalno mogao da pređe 400 km/h, iako bi se pri tim brzinama čak i najbolji vozač borio da ostane na mestu. „Teoretski, mogli biste da nastavite da se penjete na visinu od 5 km pre nego što ostanete bez goriva. Ali onda će vam trebati padobran“, duhovito kaže Mejman.

Speeder će imati tehnologiju „fly-by-wire“ poput borbenih aviona. Kontrole su dizajnirane da budu jednostavne, sa prekidačima na ručkama, sličnim onima koje se koriste u video igrici. „Jedna je za poletanje i sletanje, druga za brzinu i penjanje“, objašnjava Mejman. Kada Speeder poleti, penje se na oko 2 metra i lebdi, njegov unutrašnji kontrolor leta čeka uputstva od pilota.

Upravljačka jedinica je povezana sa nekoliko senzora koji detektuju pravac letelice i prepreke ispred nje kako bi izbegli sudare. „Ako je ispred zgrada ili drvo, Speeder će to otkriti i automatski izbeći“, kaže on. Mini mlazni motori će generisati dovoljno potiska da nose dva, čak i tri vozača. Međutim, iako je Speeder sertifikovan u FAA kategoriji FAR Part 103 Ultralight, biće ograničen na jednog putnika. Mejman tvrdi da bi Speeder na kraju mogao da postane supersoničan, iako kompanija „još nema tehnički odgovor za to“.

Zaštitni trup koji bi ličio na karoseriju automobila Formule 1 mogao bi da obezbedi sigurnost potrebnu za povećanje brzine na 400 km/h. „Sa dodatkom malih krila, mogao bi da leti skoro sat vremena“, kaže Mejman. Uverena u uspeh Speeder P2, kompanija je već počela da prihvata prednarudžbine, sa početnom cenom od 381.000 dolara.

Više o  letećem motociklu možete otkriti na sajtu Jetpack Aviation.

Luxury Experience