Porsche predstavlja 2020 Cayenne Coupe

Novi krosover ima agresivniju aerodinamiku i celokupni stav.

Kada je prvi Porsche Cayenne lansiran 2002.godine, ljubitelji ove marke su se ponašali kao da je on bio jeres. Ipak, nije im mnogo trebalo da shvate koliko je zapravo dobar, pa je SUV segment dobio svog kralja. Danas, mlađi brat velikog Cayenne modela, Porsche Macan, predstavlja najprodavaniji model u čitavoj Porsche floti.

Prošle godine smo imali prilike da vidimo kako Cayenne evoluira u svoju treću generaciju, sa varijantama modela koje su uključivale Turbo i E-Hybrid. Od samog starta, svaki Cayenne nam je delovao više amorfan nego stilski, za razliku od svoje upotrebljivosti i kapaciteta. U ovom asortimanu svakako je nedostajao kupe model sa četvoro vrata, sve do sada. Kupe modeli sa četvoro vrata su prava retkost u SUV univerzumu, pa je za Porsche, ponuda oštrijeg, više sportski nastrojenog Cayenne modela prilično riskantan potez. “Kupe sadrži sve druge tehničke sposobnosti Cayenne modela, ali ima dinamičniji dizajn i nove tehničke detalje koji ga pozicioniraju kao progresivniji, atletski i emotivni automobil”, izjavio je Oliver Blume, predsedavajući Porsche AG izvršnog odbora.

Porsche je aerodinamiku veoma ozbiljno shvatio u svom novom Cayenne kupe modelu, koji nam deluje niže od svojih prethodnika, zbog plićeg prednjeg stakla. Takođe, možemo primetiti i strmu liniju krova koja je opremljena adaptivnim krovnim spojlerom, pored adaptivnog zadnjeg spojlera. Sam krov poseduje panoramsko staklo sa integrisanom zasenom, a može biti kreiran i od karbona, koji je opcioni deo tri lagana sportska paketa.

Ovi paketi uključuju GT Design točkove od 22 inča, enterijer sa Alkantarom i karbonskim akcnetima, zajedno sa centralnim delovima sedišta koji su dekorisani klasičnim Pepita dezeno. Prednja sportska sedišta su standardna, dok zadnja dva putnička predstavljaju klupu, koja je konfigurisana kao individualno sedište.

Sportski stav ovog kupea prate dve opcije motora, obe sa Sport Chrono paketom kao standardom. Bazni model je opremljen trolistarskim singl-turbo V6 motorom koji razvija 335 konjskih snaga. Cayenne Turbo Coupe postaje interesantniji, nudeći nam četovorolitarski twin-turbo V8 motor koji razvija 541 konjsku snagu. On od nula do sto kilmetara na čas ubrzava za 3.7 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 286 kilometara na čas.

Da li 2020 Porsche Cayenne Coupe može biti savršeni sportski SUV? Pa, moraćemo da ga provozamo onda kada se pojavi i javimo vam, a za sada znamo da je njegova početna cena 75.300 dolara za kupe, odnosno 130.100 dolara za Turbo kupe.

Foto: Robb Report

NAJČITANIJI TEKSTOVI IZ KATEGORIJE U pokretu