Johnnie Walker i šef sa tri Mišlenove zvezdice kreirali su Blue Label viski sa ukusom umamija

Ova nova mešavina škotskog viskija trebalo bi doslovno da interpretira reč "umami".

Šef sa Mišlenovim zvezdicama, Kei Kobajaši, i brend mešanog škotskog viskija Johnnie Walker sarađivali su na novom izdanju Blue Label pod nazivom Elusive Umami.  Kobajaši je vlasnik restorana Kei u Parizu, koji je 2020. godine zaradio tri Mišlenove zvezdice, čime je postao prvi japanski šef koji je postigao tu čast u Gradu svetlosti.

"Imam osećaj da postoji blagi nesporazum u vezi sa ovim konceptom," rekao je. "Umami je spoj dve reči – reč 'ukusno' i reč 'ukus', pa doslovno znači 'ukusan ukus'. Želeo sam da se fokusiram na stvaranje nečeg ukusnog, ne toliko umamija kao petog ukusa."

Drugim rečima, nemojte očekivati intenzivno slane i ukusne note koje verovatno povezujete sa bilo čim označenim kao "umami". Zvanične beleške o ukusu opisuju kombinaciju slatkog i ukusnog na nepcima, uz malo dima i voća, i miris pun orašastih plodova i slane brrine. Miris je posebno važan za Kobajašija, koji stavlja aromu u prvi plan u svom kuvanju. "Kao šef, moram da stimulišem svih pet čula," rekao je. "Ali ukus dolazi poslednji. Prvo je vid, a drugo je aroma. Pošto viski kombinuje miris sa ukusom, što je moja specijalnost, fokusirao sam se na to kako možemo navesti ta dva elementa da koegzistiraju i stvaraju savršenu harmoniju." Smatrao je da mešavina škotskog viskija, umesto singl malta, pruža najbolju priliku za to.

Naravno, Ema Voker, prvi majstor podruma ženskog pola za Johnnie Walker brend u dvovekovnoj istoriji kompanije, imala je ogromnu ulogu u kreiranju viskija. "Divan deo saradnje bio je šef Kobajaši koji je tačno objašnjavao šta umami znači za njega, kada stvara jelo i slojeve ukusa i potpuno senzorno iskustvo", rekla je. "Kada smo počeli razmišljati o Elusive Umami, razmišljali smo o destilerijama koje bismo koristili - nešto Taliskera za dim i malo soli, Mortlach i Benrinnes da bismo dobili neke bogate i ukusne note, neke divne zrele žitarice viskija iz Port Dundasa i Cameronbridge. Otišli smo u Pariz sa srži mešavine, ali uz uzimanje drugih komponenti da bismo je dalje izgradili lično."

Luxury Experience