Od Rolexa, preko iPhonea, pa sve do Tesle: građani OVE zemlje dobijaju najveće beneficije za vakcinaciju

U određenim državama sveta, anti-vaksersko razmišljanje i dalje je na visokom nivou, iako su njihovi građani i sami bili svedoci strahota pandemije Covid-19…

Hong Kong je jedno od tih mesta, gde je brojnim građanima potrebno dati stimulaciju i podsticaj kako bi se vakcinisali, i to treba učiniti što pre. Ipak, budući da se radi o Hong Kongu, možete pretpostaviti da će ta stimulacija biti okarakterisana luksuzom. Zašto se oslanjati na pozitivnu propagandu kada možete inspirisati ljude da se vakcinišu nudeći im Tesla automobile ili gomile zlata? Gradski tajkuni i imućne kompanije daju sve od sebe kako bi svoje ponude učinili što privlačnijim.

CK grupa Li Ka-Šinga, zajedno sa njegovom dobrotvornom fondacijom, najavila je u utorak da će ljudima koji su primili obe doze vakcine pokloniti vaučere za kupovinu u iznosu od 20 miliona HK (2,6 miliona USD) putem lutrije. New World Development Co., koju je predvodi milijarder Adrijan Čeng, takođe je rekao da će ponuditi 10 miliona HK subvencija za ljude sa nižim prihodima koji su se vakcinisali. Početkom ove godine, ljudi su nudili odmore i vakcine u istom dogovoru.

Ultrabogati su se bukvalno postrojili da plate letove privatnim avionom do UAE ili Indije 55.000 dolara kako bi se vakcinisali. Knightsbridge Circle naplaćivao je svojim članovima godišnju naknadu u iznosu od 34.000 američkih dolara da bi o njima brinuli lični menadžeri, kako bi leteli prvoklasnim letovima Emiratima, boravili u otmenim vilama i uživali u najboljim znamenitostima ovih zemalja. U Hong Kongu, umesto da potroše velike pare za vakcinu, ljudi su zapravo profitirali na primanju obe doze. Još jedan primer skupog pokušaja usmerenog na jačanje hongkonške akcije vakcinacije je hongkonška političarka Redžina Ip koja je ponudila dijamantske Rolex satove u okviru lutrije za vakcinaciju od milion američkih dolara za članove, ’prijatelje’ Nove narodne partije. Zabava se ne zaustavlja samo na tome; oni doniraju nakit, retko lišće čaja Da Hong Pao, novčane vaučere od 10.000 HKD i elektroniku svojim članovima i onima koji se registruju kao njihovi „prijatelji“, dok zgodno dodaju da to nema nikakve veze sa predstojećim izborima.

Slično tome, najveći hongkonški preduzetnik Sun Hung Kai Properties Ltd. nudi nagrade, uključujući iPhone, dok Henderson Land Development Co. koji pripada Li Šau Kiju nudi zlatne poluge. Izvršna direktorka grada Keri Lam rekla je: „Vrednost različitih lutrija ili programa nagrađivanja, kako smo saznali iz novinskih izveštaja, premašila je 120 miliona HKD.“ Do sada je samo oko 15,1% hongkonške populacije od 7,5 miliona potpuno vakcinisano. Oni zaista zaostaju u poređenju sa finansijskim centrima poput Londona i Singapura, a ako nastave da dele ovakve nagrade, sigurni smo da će se situacija ubrzo promeniti.