Stiže prvi helikopter na vodonični pogon

Dok je industrija automobila već sada u procesu tranzicije prema održivoj mobilnosti, sve je veći fokus na razvoju tehnologija koje bi vazdušna putovanja učinila ekološkim…

Već smo imali priliku da vidimo brojne kompanije širom sveta koje su predstavile svoja konceptualne električne letelice sa vertikalnim uzletanjem i sletanjem, a mnoge od njih su sada već u naprednim fazama razvoja. Jedna stvar koja im je svima zajednička jeste ta da se svi ovi električni avioni pokreću baterijama, što samo po sebi predstavlja veliki izazov, zbog gustine i težine baterijskih pakovanja. Dve kompanije su se uduržile kako bi predstavile održiviju i praktičniju alternativu – Piasecki Aircraft Corp udružio se sa HyPoint kako bi predstavili prvi helikopter koji pokreću hidrogenske ćelije.

Kompanije su najavile da će Piasecki eVTOL PA-890 imati svoj prvi let 2023.godine koristeći hidrogenski ćelijski sistem kompanije HyPoint. “Početna laboratorijska testiranja koja je finansirala kompanija Piasecki prošle zime, demonstrirala su tehničku održivost HyPoint vodoničnog ćelijskog sistema. Uspeh ovog projekta će nam utabati put prema saradnjama sa drugim eVTOL kompanijama, koje u svojim ponudama imaju platforme različitih dimenzija, kako bismo dobili najširu moguću primenu ove tehnologije”, izjavio je Džon Pijasecki, CEO kompanije.

HyPoint vodonični sistem ćelija obezbeđuje četiri puta veću gustinu energije u poređenju sa postojećim litijum-jonskim baterijama, nudeći dvostruko više snage u odnosu na postojeće hidrogenske sisteme, sa 50 % smanjenjem troškova rada. Prema dogovoru, HyPoint će razviti pet sistema od 650kW za Piasecki eVTOL PA-890 helikopter, a u pitanju je biti plug-and-play sistem koji se može adaptirati i prebaciti u druga eVTOL vozila. Piasecki će imati ekskluzivnu licencu za upotrebu ove tehnologije, ali će je učiniti dostupnom za druge proizvođače.

“Dugoočekivani dolazak eVTOL i sličnih modela bio je ozbiljno usporen zbog tehničkih ograničenja trenutnih sistema napajanja. Novo strateško partnerstvo će dramatično ubrzati čitav proces, dajući eVTOL tvorcima priliku da koriste gorivne sisteme novih generacija. Naš cilj je da razvijemo sisteme punih razmera za dve godine, kako bismo prošli sertifikatsko testiranje 2024.godine i počeli da isporučujemo naručene modele svojim kijentima 2025”, izjavio je Džon Pijasecki.