Otkrivamo najvredniju kompaniju Evrope

LVMH konglomerat “pojeo” je svoju konkurenciju, najvećeg proizvođača hrane i pića u svetu, Nestle, kako bi postao najvrednija kompanija Evrope…

Prema podacima istraživanja koje je objavila kompanija Finaria, francuski konglomerat imao je vrednost procenjenu na oko 264.6 milijardi evra 26.februara ove godine, što im je omogućilo da preuzmu titulu od kompanije Nestle, sa vrednošću od 242 milijarde evra. Sudeći prema pisanju ove publikacije, imperija Bernarda Arnoa, koja se konstantno razvija, sada ima procenjenu vrednost od 328.9 milijardi dolara, što je za dvadeset milijardi više u odnosu na švajcarskog giganta u polju hrane i pića i njihovu vrednost od 308.7 milijardi. Sada, LVMH se smatra 21. najvrednijom kompanijom u svetu, gde Apple zauzima prvo mesto sa vrednošću koja ide i preko 2.1 triliona dolara.

LVMH se sastoji od 75 primarnih brendova podeljenih u pet kategorija, uključujući modne kuće Louis Vuitton, Dior, Givenchy i Fendi, grupaciju posvećenu šampanjcu i alkoholnim pićima Moet-Hennessey i skoro kupljenog juvelira, Tiffany & Co.

I dok su deonice, ali i profit LVMH konglomerata doživeli značajan pad u prvoj polovini prošle godine zbog pandemije korona virusa, do početka novembra, uspeli su da se vrate na pravi put i završe godinu sa profitom od oko 24 %. Zapravo, deonice LVMH su skočile za skoro 43 % od istog perioda prošle godine.

Generalno gledano, prihodi LVMH pali su za oko 16 % na 53 milijarde dolara prošle godine, što uzimajući sve faktore u obzir, nikako nije loše. Možemo slobodno reći da solidne performanse ove grupe potiču od dva primarna faktora – prvi je divizija posvećena modi, dok je drugi njihova otporna prodaja na teritoriji Azije.

Kada se radi o 2021.godini, analitičari kažu da LVMH grupa može očekivati porast od 18 % u prihodima, a samim tim, i predsedavajući konglomerata je podjednako optimističan.

“U kontekstu koji je i dalje nesiguran, i pored vakcinacija koje nam daju nadu u svršetak pandemije, sigurni smo da je LVMH na sjajnoj poziciji za nadogradnju svog oporavka, uz dodatno jačanje naše uloge na tržištu globalnog luksuza”, izjavio je Arno.

Luxury Experience