Pagurus - hibridni amfibijski katamaran koji će osvojiti svet

Tokom nekoliko poslednjih meseci bili smo svedoci nekih neverovatnih koncepata megajahti rimskog brenda Lazzarini Design Studio, koji uključuju Rrodigium model od 600 miliona, inspirisan ajkulama, kao i Avanguardia jahtu, vrednu 500 miliona, u obliku galeba...

Italijanski dizajnerski studio svoju liniju projekata obogatio je još jednim inovativnim i futurističkim primerkom jahte, nazvanim Pagurus ili Crabmaran. Dvadeset i pet metara dugačka luksuzna jahta, predstavlja amfibija katamaran koji koristi solarnu energiju kako bi se napajao. Dizajner Pjerpaolo Lazarini iz Lazzarini Design studija, zamislio je svoj Pagurus model kao plovilo za sve entuzijaste u potrazi za uzbuđenjem, željnih avanture, kako na kopnu, tako i na vodi.

Hibridni, solarno napajani katamaran može smestiti osam putnika i četiri člana posade i poseduje životni prostor podeljen u dva segmenta u svom trupu. Svaka strana jahte može biti opremljena sa po dve ili tri spavaće sobe, kuhinjom i kupatilom. Dva dela su spojena putem mosta koji se pruža iznad glavne kabine i služi kao kormilarnica i formalni trpezarijski prostor.

Druga unikatna karakteristika nove luksuzne jahte jeste platforma u trupnoj stanici, koja može biti spuštena na površinu vode putem četiri električna točka. Ova platforma može biti korišćena kao sigurna garaža za vozila korišćena na suvom ili ona namenjena istraživanju vodenih površina. Najinteresantnije je to što ovaj posebni konceptualni dizajn poseduje Tesla Cybertruck model u svom odeljku na pomenutoj platformi.

Za pokretanje na vodi, Pagurus jahta korsti duple pogonske propelere napajane duplim dizel motorima dobrim za 890 ks. Sudeći prema izvorima bliskim studiju, brod može dostići 24 čvora i krstareću brzinu od 18 prilikom putovanja na dizel pogonu. Trup broda poseduje posebne useke u kojima su smeštena četiri cilindra, od kojih je svaki dizajniran sa spiralnim prirubnicama nalik onim na šrafovima, zaduženim za generisanje energije trenja vode i punjenje baterija.

Ovi cilinrdi takođe mogu biti korišćeni za pokretanje broda, kako na kopnu, tako i u vodi, a iako je ovaj amfibijski katamaran i dalje u konceptualnoj fazi, direktor Lazzarini Design studija tvrdi da će njegov novi brod biti kreiran po porudžbini i po zahtevu, sa početnom cenom od oko 24 miliona evra.