BMW XM Label Red konačno donosi ono što se od vrhunskog M-SUV može očekivati

Više slika

Više slika

Voleli ga ili ne, BMW XM predstavlja veoma bitan model za specijalnu diviziju performansi nemačkog proizvođača...

Od trenutka kada je prvi put najavljen prvi samostalni M model, još od brutalnog i prelepog M1 superautomobila, ovaj SUV je prava tehnička bravura zbog svog moćnog hibridnog pogonskog sistema, gotovo 50/50 raspodele težine, pogona na svim točkovima smeštenim pozadi i 48 kilometara prelaznog opsega na električnom režimu vožnje. Međutim, ova serija je sporija od gotovo svakog M modela u BMW ponudi, a ujedno je brza ’samo’ kao pojedini M Performance automobili.

XM Label Red je iskoristio priliku da popravi stvari i preneo sve na sledeći nivo, sa neverovatnih 738 ks i 997 Nm obrtnog momenta postajući najsnažniji BMW M ulično legalni automobil do današnjeg dana. Za ovu brutalnu snagu zadužen je V8 agregat zapremine 4,4 litara, duplog turbo punjenja, a zajedno sa jednom električnom jedinicom ovaj sklop ubrzava novu seriju do stotke za svega 3,7 sekundi i omogućuje joj maksimalnu brzinu do 280 km/h.

Električna jedinica Label Red modela, koju je moguće pronaći i u regularnim izdanjima linije, stvara istih 194 ks kao u fabričkom formatu. Ovo samo znači da čitavo povećanje snage dolazi isključivo iz brutalnog 4,4 litara velikog V8 agregata unutrašnjeg sagorevanja. Ovaj agregat je dobio još 94 ks, što je maksimalnu izlaznu snagu moćnog V8 motora diglo na 577 ks, što je veoma zavidno povećanje u poređenju sa itekako prijatnih 430 ks, sa koliko automobil stiže u standardnom izdanju.

Sa druge strane, najveća prednost će se najverovatnije osetiti se na putu zbog povećanja obrtnog momenta. Ovo je uglavno slučaj zbog poboljšanog motora sa unutrašnjim sagorevanjem, koji sada umesto fabričkih 650 Nm, donosi više nego moćnih 723 Nm obrtnog momenta. Međutim, ovo nije sve, jer sa novom serijom stiže i novi ’pre-gearing stage’ sistem, koji se nalazi između električnog motora i ulaznog vratila menjača. Ova BMW patentirana tehnologija podiže obrtni momenat koji stiže iz električnog motora za dodatnih 279 Nm, stvarajući efektivni maksimum od 450 Nm.

Zahvaljujući ovom inovativnom sistemu, automobili nove serije sada poseduju kombinovani obrtni momenat od 997 Nm, dok BMW tvrdi da će se razlika osetiti kako iz mrtvog starta, tako i brzih, eksplozivnih ubrzanja između šaltanja.

Shodno tome i vreme ubrzanja koje sada prema navodima kompanije BMW iznosi 3,7 sekundi, značajno je poboljšano u poređenju sa 4,1 sekund, koliko je potrebno regularnom XM modelu sa 644 ks. Ovo takođe znači da je XM Label Red sada zvanično glavni rival najboljeg punokrvnog, hibridnog SUV modela Cayenne Turbo S E-Hybrid, kompanije Porsche, koji ovaj posao završava za 3,6 sekundi.

N.Đ.

Luxury Experience