Korona virus uzdrmao svet šampanjca

Sa zatvaranjem restorana i otkazivanjem zabava uslovljenih pandemijom korona virusa, proizvođači šampanjca suočili su se sa profitom od 1.2 milijarde dolara, što je pad od 18% u odnosu na 2019.godinu…

Korona virus je svima pomrsio konce, bez obzira na to kojim se poslom bave. Bilo da su u pitanju planeri događaja, vlasnici restorana, butika sa venčanicama ili turističkih agencija, pandemija je jednostavno stavila tačku na njihov rad tokom 2020.godine. Gubici do kojih je ona dovela su neverovatno visoki, ali naravno, neke grane industrije su izgubile manje od drugih.

Kada se govori o svetu šampanjca, možemo reći da su proizvođači penušavca prošli bolje nego što su očekivali – predviđali su pad od čak 30 % u prodaji, što na njihovu, a verovatno i našu sreću, nije bio slučaj.

“Malo je bolje nego što smo mislili”, izjavio je Maksim Tubar, ko-predsedavajući CIVC u intervjuu za Rojters. “Širom sveta, čak i kada nam zabave nisu bile dozvoljene, našli smo povoda za proslave, a šampanjac je njihov neizbežni deo”.

Potražnja za šampanjcem unutar Francuske već je pala i pre početka pandemije, a kriza je dovela do dodatnog pada od 20 % na domaćem nivou protekle godine. Industrija je pogođena padom u prodaji u tri globalne destinacije za izvoz, Sjedinjenim Državama, Japanu i Ujedinjenom Kraljevstvu. Ipak, evropsko tržište uspelo je da zadrži svoju poziciju, sa malim gubicima u zemljama kao što su Belgija, Nemačka i Švajcarska.

Kako saznajemo, proizvođači šampanjca su prošle godine prodali 245 miliona flaša, što je za petinu manje u odnosu na 2019.godinu. Osim toga, u periodu zaključavanja na državnom nivou i ograničene mogućnosti kretanja, ljudi su bili primorani da u alkoholu uživaju u svojim domovima, gde su radije birali varijante poput vodke i tekile, koje su bile najprodavanije sudeći po Nielsen podacima.