Brojni ključni igrači sveta mode daju sve od sebe kako bi podržali borbu protiv ove bolesti…
Epidemija koronavirusa koja je potekla iz Kine, širi se i po ostatku sveta, pa su najveće modne korporacije odlučile da doniraju pozamašne sume novca kako bi pomogle naučnicima da što pre dođu do rešenja.
LVMH, Kering i Swarovski su samo tri imena između nekoliko, koji su zajedno donirali 2.8 milijardi dolara za borbu protiv zaraznog virusa. Svetska zdravstvena organizacija kaže da u svetu postoji 4.593 zaražene osobe. LVMH, vlasnik Louis Vuitton i Dior brendova između ostalog, donirao je 2.3 miliona dolara, dok je njihov glavni rival, Kering, kompanija u čijem je vlasništvu Gucci donirala preko million dolara, a Swarovski se čitavoj priči pridružio sa skoro pola miliona dolara. Veliki deo sredstava poslat je direktno kineskoj fondaciji Crvenog krsta.
“Naše misli su sa mnogim ljudima koji su pogođeni ovim virusom, i zato smo odlučili da doniramo novac kako bismo odmah doprineli borbi”, izjavio je Fransoa-Anri Pino, CEO kompanije Kering.
Bolest koja se prenosi vazduhom prvo se pojavila u Vuhanu u Kini, a brzo se raširila zbog načina zaraze, podudaranjem sa lunarnom Novom godinom i avionskim letovima zbog kojih je uspela da dosegne brojne delove sveta. Kineske vlasti su zbog epidemije zatvorile nekoliko gradova, što je dovelo do neverovatnih fluktacija na berzi. Iako je altruizam svakako jedan od elemenata brzog reagovanja vođa modnog biznisa, činjenica da ovaj region ima veliki uticaj na industriju luksuza svakako je doprinela tome.
Ova vrsta korona virusa, koja je potekla od životinja, nije ranije bila poznata, a upravo taj element izaziva uzbune. Prethodne epidemije iz ove porodice virusa uključuju Sars, koji je 2003.godine odneo 800 života. Simptomi, u ovom slučaju, uključuju upalu pluća sa otežanim disanjem, kašalj i temperaturu. Fatalne instance rezultiraju otkazivanjem organa. Prema nekim navodima, dobre vesti su te da se 71 osoba uspešno oporavila od ovog oboljenja.