Ferrari zarađuje najviše

Proizvodnja automobila je jedna od najkonkurentnijih grana u industriji sa većinom mejnstrim proizvođača koji se bore za pronalaženje načina povećanja profitabilnosti.

Jedna od najvećih zabluda u industriji je ta da što je veća kompanija, u smislu broja jedinica koje proizvodi godišnje, da mora biti profitabilnija. Nedavna studija, koju je vodio profesor ekonomije u Nemačkoj, Ferdinand Dudenhofer, razbija ovaj mit i donosi nekoliko prilično šokantnih statističkih podataka.

Prema studiji, Ferrari je najprofitabilnija automobilska kompanija na svetu sa prosečnim profitom od oko $80,000 za svaki potpuno novi prodati automobil.

Ove cifre su važile za prvih šest meseci godine, a italijanska marka je prošle godine ostvarila još veću dobit od $90.000 dolara po automobilu.
Dakle Ferrari dobit po svakom automobilu koji je prodao prošle godine je otprilike jednak osnovnoj ceni Porsche 911 Carrera Coupe.

Porsche je daleko drugi sa profitom od oko $19.000 dolara za svaki prodat nov automobil; međutim, nadmašuje svoje nemačke rivale BMW, Audi i Mercedes-Benz koji ostvaruju profit od oko $10.500 dolara po novom prodatom automobilu.

Na dnu studije profitabilnosti je Jaguar Land Rover koji izarađuje samo €800 evra ($927) po automobilu.

Postoje neka iznenađujuća imena na listi kompanija koje gube novac sa svakim proizvedenim automobilom. Pa tako Bentley gubi skoro $20.000 dolara za svaki automobil koji proda, ali portparol kompanije kaže da se gubici mogu pripisati velikim investicijama za elektrifikaciju automobila.

Tesla, s druge strane, takođe gubi nešto preko $12.000 dolara za svaki automobil koji proda. Proizvođači automobila kao što su Rolls-Royce i Lamborghini ne objavljuju svoje finansijske rezultate, tako da ne znamo da li zarađuju ili gube novac.

N.V.T.

Izvor Luxury Launches

Luxury Experience