Zlatokosa u svetu superjahti - Benetti Goga

Više slika

Više slika

Iako dizajn sa četiri palube širokog snopa deluje kontraintuitivno za superjahtu njene veličine, prva Benetti 37M B.YOND jahta je savršeno smislena kada zakoračite u njen enterijer...

Dizajniranje sopstvene jahte deluje kao ultimativno uživanje za ljubitelje nautike, posebno tokom perioda rekordne potražnje, kada se svaki novi brod proda i pre nego što je po prvi put spušten u vodu. Paolo Viteli, predsedavajući Azimut-Benetti grupacije, nije svoju kompaniju pretvorio u najvećeg brodograditelja na svetu tako što je slepo pratio konvencije. Viteli, koji sada ima sedamdeset pet godina, odlučio je da je bilo krajnje vreme da konstruiše jahtu koju bi koristio on i njegova porodica, a koja ispunjava određene parametre: morala bi ušuškano da stane u luke Francuske, Grčke i Italije koje on obožava tako da je njena dužina morala biti ispod 40 metara, što je stavlja na samu liniju koja deli male i srednje superjahte.

Njegova jahta takođe je morala biti dovoljno komforna da primi veće grupe prijatelja ili porodice, sa više kabina u odnosu na sve druge jahte sličnih dimenzija. Viteliju se takođe dopala ideja odvojene vlasničke palube koja bi ponudila veličanstveni pogled na pučinu, kako iz kabine, tako i sa otvorenih prostora. Brod je takođe morao imati opušteni ambijent, bez uobičajeni formalnih aspekata. Na kraju, morao je imati hibridnu, dizel-električnu propulziju, ne samo zbog održivosti, već kako bi mogao da krstari vodama u kojima je električnim jahtama zabranjen pristup.

Vitelijev odgovor na sve ove zahteve lansiran je na Festivalu jahti u Kanu - njegova nova jahta dobila je vertikalni pramac u prednjem delu čeličnog trupa, četiri stepenaste palube i otvorenu krmu. Možemo slobodno reći da ova jahta deluje kao mini-explorer model, ali sa više komercijalne upotrebe.

Goga jahta, koju je Viteli morao da preda kupcu iz Amerike kome se dopao dizajn, savršeno je smislena. Ova jahta prkosi konvencijama i sadrži sve pogodnosti koje su vam potrebne za uživanje. Raspored njenog enterijera je kontraintuitivni, posebno u poređenju sa drugim jahtama sličnih dimenzija, ali baš to je osobina koja je čini savršenom. Na glavnoj palubi nalaze se četiri apartmana za goste, zajedno sa otvorenim, neformalnim salonom koji je opremljen ležernim komadima nameštaja koje potpisuje Giorgetti. Kako Viteli kaže, ovaj salon je dečija igraonica, dok pravi salon za odrasle, zajedno sa trpezarijom, pronalazi svoje mesto na palubi iznad.

Vlasnička kabina i njeni otvoreni prostori nalaze se na palubi sa mostom, dobijajući tako savršenu dozu privatnosti. Za mnoge, dizajn enterijera koji je odradio Benetti tim, delovaće previše neformalno, iako je to trenutni "vajb" za kojim žude novi vlasnici jahti. Sky paluba nudi prostor za obedovanje na otvorenom, dok je donja paluba dizajnirana za servisne prostore - tu se nalazi kuhinja, kabine za posadu i vešernica.

Pored toga, Goga jahta ima pristojnu tendersku garažu, u koju staje tender, džet ski i druge igračke za vodu, dok beach klub sadrži tuš, saunu i modularna vrata koja dozvoljavaju instant pristup moru.

Hibridna propulzija verovatno je jedna od najinteresantnijih osobina ove jahte. Razvijena u saradnji sa kompanijom Siemens, ona nudi pet modova sa različitim funkcijama, dok sam sistem kombinuje Siemens ELFA motore i glavne dizel motore, povezane sistemom pogona koji "hrani" generatore jahte i njene baterije. Kada se kreće u standardnom dizel modu, jahta razvija maksimalnu brzinu od 14 čvorova, dok su u ponudi i letiri eko-moda, koji će smanjiti karbonske i NOx emisije, kao i potrošnju goriva.

Vitelijev dizajn za njegov brod iz snova pokazao se veoma popularnim - otkako je Goga jahta lansirana, osam drugih modela sličnih njoj je takoše prodato, što znači da će predsedavajući Azimut-Benetti grupe morati da sačeka nekoliko godina kako bi se dokopao svog broda.

Predlažemo vam da se udobno smestite i pogledate više fotografija u galeriji.

Luxury Experience