Kruzer sa nultom emisijom i ogromnim solarnim „jedrima“ izlazi na more 2030.

Brod za krstarenje sa nultom emisijom i ogromnim solarnim "jedrima" koja se otvaraju trebalo bi da zaplovi okeanima 2030. godine. Na 135 metara dužine, električni brod će moći da primi do 500 gostiju.

Krstarenja su odgovorna za ogormne količine zagađenja, a prema nedavnoj studiji koju je objavio sajt Marine Pollution Bulletin, veliki brod može imati ugljenični otisak veći od 12.000 automobila. Hurtigruten Norveška se nada da će sada to promeniti.

Norveška kompanija za krstarenje, koja trenutno upravlja sa sedam ultra velikih brodova, upravo je najavila da će lansirati svoj prvi brod za krstarenje sa nultom emisijom do 2030.godine, a zatim će pretvoriti celu svoju flotu u ekološki prihvatljive električne brodove.

Projekat Sea Zero je prvi put pokrenut u martu 2022. Hurtigruten se udružio sa 12 lidera u industriji i istraživačkim institutom SINTEF kako bi identifikovao zelenu tehnologiju koja će njegovu viziju krstarenja sa nultom emisijom pretvoriti u stvarnost. Neke tehnologije su u relativno naprednoj fazi, dok druge zahtevaju dalje istraživanje i testiranje. Međutim, kompanija je uverena da će njen prvi brod sa nultom emisijom zaploviti morem do kraja 2030. godine.

„Posvećeni smo isporuci broda koji nadmašuje sve ostale u pogledu energetske efikasnosti i održivosti za samo nekoliko godina“, rekla je Heda Felin, generalna direktorka Hurtigruten Norway.

Novi brod za krstarenje biće dugačak 135 metara i imaće 270 apartmana za do 500 gostiju i kabine za 99 zaposlenih. Takođe će imati veliki prtljažni prostor i garaže za automobile. Putnici mogu očekivati vrhunski nivo udobnosti i spektakularne poglede sa svih delova broda. U stvari, svaki putnik će moći da prati svoju ličnu potrošnju vode i energije putem interaktivne aplikacije za pametne telefone.

Što se tiče snage, novi brod će biti opremljen baterijom od 60 MWh koja se može puniti u lukama. Brod će moći da pređe oko 300 do 350 nautičkih milja (oko 555 do 650 km) po jednom punjenju, a nivoi baterije biće prikazani na bokovima trupa. Pored toga, brod će biti opremljen sa tri modularna, autonomna solarna "jarbola" visine 50 metara koji će obuhvatati oko 1.500 kvadratnih metara solarnih panela. Inovativni objekat će generisati zelenu energiju od sunca, kao i dodatni pogon od vetra, a poboljšani oblik broda će takođe pomoći da se uštedi energija i da plovi lakše.

Hurtigruten tvrdi da samo 0,1% brodova širom sveta trenutno koristi tehnologiju nulte emisije, stoga bi strategija elektrifikacije kompanije mogla drastično da promeni stanje održivosti i reputaciju industrije.

Luxury Experience