Prvo poslato pismo na aukciji sa procenom od 2.5 miliona dolara

Koverat koji je promenio svet komunikacije — prvo ikada poslato pismo, staro 184 godine i sa čuvenom markom Penny Black — nalazi se na prodaji u okviru Sotheby's aukcije i očekuje se da će dostići neverovatnih 2,5 miliona dolara.

Ništa se ne prodaje kao nostalgija, a dokaz za to leži u jedinstvenom Mulready pismu. Ovaj predmet je prvo pismo ikada poslato sa unapred plaćenom markom i očekuje se da će biti prodato za 2,5 miliona dolara. Smatra se jednim od najvećih skokova napred u ljudskoj komunikaciji i biće ponuđeno na aukciji u okviru Sotheby's aukcijske kuće u Njujorku sledećeg meseca. Pismo datira od 2. maja 1840. godine. Primalac je bio 35-godišnji menadžer po imenu Vilijam Blenkinsop Jr., koji je živeo u Bedingtonu, u Severnoj Engleskoj.

Sotheby's navodi da je sve što je poznato o pošiljaocu pisma to da su ga poslali iz Londona i platili sa markom Penny Black, prvim samolepljivim poštanskim znakom na svetu. Još fascinantnije u doba slanja poruka i video poziva je da je, nakon što je primio pismo, Blenkinsop Jr. okrenuo koverat naopako i pretvorio ga u Mulready, omot koji je služio kao drugi metod unapred plaćene poštarine, uveden u isto vreme kao i Penny Black. Ovaj drugi koverat bio je adresiran na drugog gospodina Blenkinsopa, najverovatnije njegovog oca. Vremenom, sadržaj oba pisma je izgubljen.

"Preživljavajući preko 180 godina, ukrasni Mulready koverat zapečaćen sa markom Penny Black revolucionarizovao je način na koji ljudi iz svih slojeva društva dopisuju, razmenjuju ideje, dele vesti i izražavaju se,” rekao je Ričard Ostin, globalni šef odeljenja za knjige i rukopise u Sotheby's aukcijskoj kući. “Na početku ere veštačke inteligencije, ovaj izuzetni predmet govori o našoj urođenoj ljudskoj želji za povezanošću i načinima na koje se ona razvijala tokom dva veka.”

Pre uvođenja poštanskih markica, primaoci pošte u Britaniji su plaćali za svoju poštu. Učitelj i društveni reformator ser Roland Hil uveo je samolepljivu poštansku marku Penny Black, donoseći standardizaciju u složen i skup poštanski sistem. Penny Black prikazuje portret kraljice Viktorije. Iako je marka postala izuzetno popularna i uspešna, Mulready koverat je povučen nakon što ga je javnost ismejala.

Luxury Experience