Fotografije Tokija koje će vas naterati na pakovanje

Putovanje u Tokio je san mnogih ljudi, iako su troškovi putovanja u Japan neretko veoma veliki.

Evo nekih razloga zašto se ovaj fantastičan grad mora naći na vašoj listi gradova koje morate videti bar jednom u životu.

Tokio je metropola koja se sastoji od 26 gradova, šest gradića i osam sela, koji su tokom vekova ujedinjeni i prostire se na preko 2.000 kvadratnih kilometara. Obuhvata čak dva lanca ostrva koja se protežu do 185 kilometara od centra grada. 

Tokio je zavodljiv i očaravajuć grad. Japanska metropola, uzbudljiva je i intrigatna. Grad sa hiljadu različitih lica, primamljivo haotičan i glasan, ali nekako miran u istočnjačkom zen duhu sa visokim soliterima i malim skrivenim hramovima. Tokio nudi veliki broj znamenitosti, moderan dizajn i oko neverovatnih 100.000 restorana.

Nećete verovati, ali ovaj milionski grad je toliko čist, da izgleda kao tek sagrađen. Grafite je gotovo nemoguće videti na nekoj fasadi. Tokio je okrenut budućnosti i to je mesto gde ljudi poštuju svoje okruženje i prirodu. Već prvog dana primetićete da Japanci poštuju pravila, pa je jedno od njih i stajanje na levoj strani na pokretnim stepenicama, da bi, oni koji žure, mogli proći desnom stranom.

U samom gradu, iako vrvi od ljudi kao u košnici, nije moguće videti đubre, pretrčavanje ulice van pešačkog prelaza ili prolazak na crveno svetlo nisu mogući prizori. Na svakom uglu stoji nekoliko kanti za otpatke, jer Japanci odlažu otpad u namenske kontejnere.

Radnje poseduju asortiman od igle do lokomotive. Nisu to obavezno veliki šoping centri, već neretko male radnje čiji će vas asortiman zapanjiti. Naići ćete na stvari koje nikada pre u životu niste nigde videli.

Tokio nema standardne trotoare, pre bi se reklo da ima ogromne pešačke zone.

Deo grada koji je poznat po prodavnicama, restoranima i noćnim klubovima, a zove se Ginza, koji je nakon velikog zemljotresa 1923. pretvoren u trgovinsku četvrt. Posetite je obavezno kao i Akihabara četvrt koja podseća na otvoreni futuristički market, jer se tu prodaju najnoviji i najsavremeniji hi-tech uređaji svih vrsta.

Zaprepastiće vas jedinstvena modna scena grada. Od Harajuku devojaka o kojima je pevala Gven Stefani, “subkultura u kaleidoskopu mode”, samo će pojačati vašu znatiželju. Koliko je poznat po sušiju, toliko je pre nekog vremena Tokio postao čuven i po nekomercijalnim trendovima. Harajuku je najneobičniji kraj u Tokiju, u kome se oseća veliki uticaj mode, muzike i kulture.

Na ulici ćete videti fanki frizure, devojke našminkane kao lutke, prijatelje koji su istvovetno odeveni ili nekog mladića koji nonšalatno šeta sa peškirom obmotanim oko vrata. Ovde mladost nosi svoj autentični stil tako ponosno, i nemoguće ga je ne primetiti.

Čak i sa ekstremnom jezičkom barijerom, lokalno stanovništvo će uvek pokušati da vam pomogne na najbolji način. Svaki put kada potražite neka uputstva, osoba će vas bukvalno odvesti na lice mesta - bilo da je to železnička platforma ili destinacija koja je udaljena  10 minuta hoda. Drugi će prolaznici izvaditi svoje mobilne telefone i pomoći vam oko snalaženja putem GPS-a. Za narod ljudi koji se striktno drži vremena, uvek imaju vremena za vas. Kada vam neko ljubazno pomogne zahvalite mu se sa arigato (hvala).

Ako ste ljubitelji kulture, nema boljeg izbora od šarenog i bogatog nasleđa Tokia uključujući divnu igru kabuki, tradicionalne gejše ili procvetalo drveće trešnje.

N.V.T.

Izvor Bored Panda

Foto Anthony Presley

Luxury Experience