Kako izgleda galija 21.veka? Fantastično!

Po svemu sudeći, galije se vraćaju u modu – tačnije, vratiće se, ako Stiv Kozlov uspe da istera svoje…

Slavni dizajner upravo je predstavio novi koncept gigajahte inspirisan galijama sa više paluba iz davnina, ali je opremio izobiljem modernih pogodnosti, kojima se može nadmetati sa zabavnim parkom.

Galije, koje su prvobitno korišćene kao ratni brodovi evropskih sila petnaestog veka, tipično sui male tri ili više palube i jedra, stvarajući prisustvo koje zaista budi osećaj strahopoštovanja. Kozlofov koncept dugačak 160 metara prigodno nazvan Galleon, ide korak dalje sa neverovatnih osam paluba i četiri ogromna jarbola, koji zajedno brodu daju više nego dovoljno prostora da se takmiči sa okeanskim kruzerima.

Galleon je takođe mnogo snažnijih drvenih prethodnika – brod je dobio čelični trup ledene klase, sa aluminijumskom superstrukturom, koji mu daju neverovatne sposobnosti. Takođe, ovaj brod je daleko versatilniji, jer može igrati ulogu luksuznog kruzera sa dovoljno mesta za do 200 gostiju, privatni rezidencijalni brod sa 20 luksuznih stanova ili privatna gigajahta za jednu osobu.

Veličanstveni enterijer je sasvim prilagodiv, a kako Kozlov kaže, može biti ispunjen kafeima, barovima, restoranima, pa čak i parkovima. Glavni detalj je sportski centar u zatvorenom, koji se sastoji od košarkaškog terena pune veličine, teniskog terena i četiri terena za rukomet.

Eksterijer Galleona nije ništa manje dobar takođe, Gornja paluba sadrži odeljak za uživanje, puni bar i predimenzionirani bazen. Na jednom nivou ispod, paluba sa mostom nudi još jedan bazen u zatvorenom. Prema Kozlovu, oba bazena će imati automatski pokrivač, koji ih pretvara u dodatni prostor kada nisu u upotrebi. Gornja paluba takođe ima dva rečna bazena, povezana vodenim toboganom.

Galleon je opremljen sa četiri garaže, pune širine, koje mogu primiti šest glisera, četiri podmornice, šest tendera i dvadeset jednu igračku za vodu. Naravno, jahta nudi dovoljno mesta za sve vaše dodatne igračke i off-road vozila.

Povrh svega toga, brod ima sasvim zatvoreni hangar od 450 kvadrata, koji nudi dovoljno mesta za do deset helikoptera, uz prostor za njihovo održavanje. Tu je i dodatni prostor za sletanje za helikoptere gostiju.

Kada se radi o propulziji, Kozlov Galleon zamišlja sa pogonskim sklopom sa pet dizel-električnih motora koji bi radili zajedno, kako bi generisali 10.000 konjskih snaga. Brod je opremljen sa četiri DynaRigs, koji stvaraju površinu jedra od 10.500 kvadrata i nadopunjuju propulziju snagom vetra. Smatra se da bi brod imao maksimalnu brzinu od 19 čvorova, i da bi u teoriji mogao da pređe 10.000 nautičkih milja, pri brzini od ležernih 10 čvorova. Kozlov je takođe dodao da Galleon može biti hibridni ili sasvim električni brod.

“Želeo sam da ohrabrim brodsku industriju da bude zelenija. Naravno, ova jahta može imati sve tipove hibridne i baterijske propulzije, u kombinaciji sa moći jedra”.

Pa, ovo je zaista galija dvadeset prvog veka!