Najbizarniji i najmoćniji električni motor sveta

Motor koji možete videti u našoj galeriji zapravo je raketa na dva točka, kreirana sa samo jednom misijom – obaranje brzinskog rekorda u kategoriji električnih motora…

Nastao je kao delo britanske inžinjerske kompanije White Motorcycle Concepts, koja je skoro osnovana od strane inžinjera Formule 1, Roba Vajta. Pored činjenice da je radio na Mercedes Formula 1 automobilu, Vajtova biografija sadrži preko dvadeset pet godina iskustva, uključujući učestvovanje u razvoju Prodrive LMP1 prototipa i Aussie V8 Superautomobila. Pre nego što je osnovao WMC, Vajt je realizovao brojne pametne aerodinamične koncepte za trkačke automobile, koje je uspeo da adaptira i primeni na mašinama na dva točka.

Nazvan WMC250EV, radikalni električni motor možda ne deluje mnogo drugačije od drugih trkačkih motora, kada se posmatra sa strane. Ipak, ako ga pogledate anfas, videćete njegovo najveće tajno oružje, koje mu pomaže da dostigne brzinu veću od 402 kilometra na čas i obori trenutni rekord. Motor ima masivni otvor u središnjem, centralnom delu.

Dizajniran da kanališe vazduh kroz sredinu i drastično poboljša aerodinamičnu efikasnost, aero tunel se proteže čitavom dužinom motora i jednostavno je neverovatan dodatak. Kompanija tvrdi da upravo taj otvor pomaže u smanjenju otpora vetra za do sedamdeset procenata. Poprilično smo sigurni da nikada niste videli ništa slično ovom modelu i postoji valjan razlog za to. Motori koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem imaju minimalnu fleksibilnost kada se radi o njihovom montiranju, ali su EV jedinice sasvim drugačije. Električni motori i njihove baterije mogu biti montirani nisko, što spušta centar ravnoteže ovog modela i otvara prostor u središnjem delu.

WMC je motor opremio centralnim sistemom upravljanja koji takođe oslobađa prostor. Nazvani D-Drive, dva motora od 20KkW pokreću prednji točak, što predstavlja pogonski sklop na oba točka. Dva dodatna motora od 30kW pokreću zadnji točak, što ukupno dovodi do 100 kW, odnosno 134 konjske snage. Motor svoju snagu vuče od 15kW litijum-jonske baterije, a WMC tvrdi da će moći da razvije brzine veće od 402 kilometra na čas, oborivši tako rekord koji je Voksan Vatman postavio prošlog novembra.