Kawasaki konačno predstavlja novitete za 2021.godinu

Nakon dominacije u WorldSBK takmičenju koja traje od 2015. godine, praćenom sa šest uzastopnih titula, kompanija Kawasaki planira osvežavanje svoje linije supermotocikala...

Ovaj potez predstavlja poslednji napor japanskog brenda uložen u održavanje koraka sa konkurencijom po pitanju karakteristika i sve komplikovanijih Euro 5 emisionih standarda. Za sledeću godinu planirano je predstavljanje dva nova modela Kawasaki Ninja ZX-10R i ZX-10RR motocikala, koji će doći sa obiljem noviteta i potpuno svežim stilom.

U dizajnerskom polju, najbolje je početi od najveće i najprimetnije promene, koja dolazi u vidu restilizovanog prednjeg dela, koji na najbolji način predstavlja budući pravac u kome se kompanija kreće. Farovi modela za 2021. godinu dosta su uži i uvučeni u prednju masku sa aerodinamičnim elementima integrisanim u nju. Sudeći prema izvorima bliskim brendu Kawasaki, promene nastale iznad prednjeg točka omogućuju potisnu silu veću za sedamnaest procenata i redukuju otpor za sedam, dok su svetski novinari i svi srećni ljubitelji imali mogućnost da zavire u nove inžinjerske bravure tokom WorldSBK Winter Test događaja, održanog prošle nedelje u Jerezu.

Po pitanju mehaničkih promena, agregat ZX-10R modela za sledeću godinu potpuno je redizajniran elektronski preciznim ventilima, novim prenosom brzina, vazdušnim hlađenjem ulja i izduvom potpuno komplementarnim sa svim Euro 5 standardima. Uprkos svim zahvatima koji izlaze u susret striktnim standardima emisija izduvnih gasova, mašina sa 998 cc i četiri cilindra u liniji, nije doživela bilo kakve gubitke po pitanju snage.

Kawasaki nije zvanično objavio cifre, ali verujemo da će svakako biti veće u poređenju sa odlazećim modelom dobrim za 197 ks. Kompletna elektronika nove linije takođe je dobila novo izdanje, tako da sada poseduje kontrolu krstarenja po prvi put, praćenu sa tri standardna i četiri posebna moda vožnje. Šasija novog motocikla donosi nešto drugačiju geometriju, sa dužom zadnjom viljuškom i nižom linijom nego pre, radi boljih performansi na trkačkim stazama. 

Iako su promene u kočionom sistemu minimalne, supermotocikli dobijaju specijalne 43mm dugačke Showa Balance Free Front Fork (BFF) sisteme napred i Showa Balance Free Rear Cushion (BFRC) na zadnjem delu. Vrhunski model linije, ZX-10RR, dobija dodatne delove orijentisane ka sportskom segmentu kao što su redizajnirana bregasta osovina, nove opruge usisnih i izduvnih ventila, zajedno sa titanijumskim konekcionim šipkama i klipovima, Marchesini ojačanim točkovima praćenim Pirelli Diablo Supercorsa SP pneumaticima. Cena modela ZX-10R počinje od 16.399, dok će ZX-10RR varijanta biti dostupna kupcima za cifru od 28.999 dolara.