Izuzetan povratak Moto Guzzi V8 u novom izdanju

Izrazitog starinskog i retro stila, model Vanguard V8 iz kompanije Moto Guzzi nastaje po obrisima jednog od najhrabrije dizajniranih motora u istoriji.

Nakon povratka veoma čudnih loptastih kaciga na veliku scenu zahvaljujući hipster modi, ne čudi i ponovni rast populnosti legendarnih starinskih motora, ali u nešto unapređenijem i modernijem obliku. Pred nama je zadivljujuće verna replika izuzetnog Moto Guzzi V8 motora iz 1956. godine, sa izmenama u pogonskom delu gde se ipak izostavljaju stari V8 motori po kojima je ceo model bio prepoznatljiv, ali i problematičan.

Period sredine prošlog veka, kao novitet u svetu trkačkih motocikala donosi i posebno izrađene zaštitne kabine na motorima, koje su se zadržale sve do 1957. godine. Mnogi dizajneri trkačkih motocikala koristili su ove velike čudne oklope kako bi povećali aerodinamičnost i maksimalnu brzinu motora. Posle određenog vremena, primećeni su i veliki nedostaci. Takva kabina na samom trupu motora je mogla biti veoma opasna prilikom uticaja vetrova sa bočnih strana, ali na pravcu motori su se uz pomoć ovog neobičnog dodatka pretvarali u savršenstvo aerodinamičkog dizajna, dosta ispred svog vremena.

Moto Guzzi V8 je svet zapanjio svojom maksimalnom brzinom od čak 277 kilometara na sat, koja je za sredinu prošlog veka bila izuzetna. U periodu oko 1950. godine bilo je pravo čudo da motor od samo 78 konjskih snaga postigne toliku maksimalnu brzinu. Za potrebe trka motor nije postigao veći uspeh, jer su čak i najhrabriji vozači posle dve sezone odustajali. Detalj po kojem će se ovaj legendarni model pamtiti je sigurno čuvena trkačka zelena nijansa boje i zastrašujući zvuk koji je dolazio iz čak osam izduva koliko ih je imao starinski Moto Guzzi V8.

Danas je ostalo samo dva primerka originalnog V8 motora, dok se čak i replike prodaju na tržištu po cenama od 250,000 evra. Kompanija Vanguard je zato odlučila da proizvede model koji će najbolje odgovarati potrebama tržišta, uz kompromis da se izbegnu najkompleksniji mehanički delovi iz prošlog veka, po kojima je Moto Guzzi V8 bio poznat.

Vanguard Moto Guzzi V8 veliki broj deo elemenata deli sa Guzzi modelom California Eldorado, dok umesto motora od 500 kubika sa originalnog V8, motor sada dobija zapreminu od čak 1,400 kubika smeštenu u v-twin agregat. Za celokupan dizajn novog motora je zadužen bio Ulfert Jansen, glavni čovek Gannet Design studija, dok je izrada prepuštena kompaniji Numbnut Motorcycles iz Amsterdama.

Kao rezultat, novo izvođenje legendarnog V8 Moto Guzzi motora, definitivno je urađeno sa stilom. Prednji deo dominantno velikih proporcija i prednjim točkom koji se samo nazire, elegantno sedište i zasečeni vizir koji propušta svetlost prednjeg svetla na površinu puta, sve je na fantastičan način uklopljeno. Ne treba zaboraviti ni sjajan zvuk kojim će sigurno izazvati pažnju gde god da se pojavi i kojim na najbolji način podseća na glavnu osobinu proslavljenog prethodnika.

N.S.

 

Luxury Experience