Honda planira da osvoji svet motora novim modelom

Sa 215 konjskih snaga, 2021 Honda Fireblade SP je spreman da se nadmeće sa Ducati, Kawasaki i BMW modelima…

U stvarnosti, prošlo je dvanaest godina otkako je Honda brend predstavio novi supermotor. Svakako, 2008 CBR1000RR je dobio brojna unapređenja, uključujući i veliko osveženje 2017.godine, ali motor koji vidite pred sobom predstavlja sasvim novo izdanje, a Honda brend definitivno čvrtsto namerava da povrati titulu koju su jednom imali.

2021 Honda CBR1000RR Fireblade SP, kako se ovaj model naziva, dobio je redizan od glave do pete. Honda tvrdi da sam motor sa četiri cilindra ima iste interne dimenzije kao MotoGP trkački model, a ujedno izbacuje ambicioznih 215 konjskih snaga. To CBR pomera prema oštrom kraju merenja moći, kojom trenutno dominiraju Ducati, Kawasaki i BMW. Ujedno, to nam pojašnjava namere Honda brenda, koje se tiču pobede na World Superbike šampionatu, sa njihovim novim vozačem, Alvarom Bautistom.

Prema navodima, motor ima 26 konjskih snaga više od odlazećeg CBR modela, uklapa se sa Euro-5 standardima i ima izduvnu granu koju potpisuje Akrapovič, što znači da će se lako uskladiti sa svim budućim zakonima o emisijama, barem u narednih pet godina.

Njegova šasija je sasvim prerađena, pa sadrži novu ručicu koja je 30.5 mm duža, uz električnu suspenziju brenda Ohlins, Brembo Stylema kočnice.

Ovo je prvi Honda super motor koji dolazi IMU (Intertial Measurement Unit), koja meri u šest osa kada se radi o kontroli trakcije, upravljanja, ABS, kočnica i amortizera. Aerodinamični dodaci dolaze u formi tri vertikalne krilatice koje imaju za cilj povećanje sile potiska pri velikim brzinama i pojačanu stabilnost za prednji hvat.

2017-2019 Honda CBR1000 RR SP supermotor bio je zaista dobra mašina, ali je u poređenju sa novim modelom zaista slabiji. Honda definitivno namerava da dominira svetom super motora i trkačkim stazama, a ako se istorija u ovom slučaju bude ponovila, sasvim smo sigurni da će u tome i uspeti.

Luxury Experience