BMW slavi 100 godina Motorrada ograničenim izdanjem motocikala

Varijacije modela BMW R nineT i R 18 imaju ekskluzivna estetska poboljšanja i dodatne pogodnosti za vožnju.

1923.godine BMW Motorrad - motociklističko odeljenje nemačkog brenda - započelo je život na ivici minhenskog aerodroma Obervizenfeld, odmah pored glavne BMW fabrike koja je proizvodila motore za avione.

Naravno, danas je ovo posebno odeljenje daleko od tih skromnih ranih dana. Kao i obično, vek rada je prekretnica za bilo šta, ali kada je u pitanju jedan od najvećih svetskih proizvođača motocikala, proslave zahtevaju da postanu malo lepše.

BMW Motorrad je ostao nepokolebljiv u svojoj ljubavi prema dvocilindričnom bokser motoru, tako da je uzeo dva modela — R nineT i  R 18 cruiser— i dao im poseban mejkover za svoju stogodišnjicu.

R nineT 100 Years Edition

Po ceni od 24.220 evra, R nineT 100 Years od 109 KS zadržava motor sa vazdušnim hlađenjem od 1.170 kubika iz ostale četiri verzije porodice R nineT, iako je dobio značajne kozmetičke nadogradnje koje se fokusiraju na boju i hrom.

Ekskluzivne završne obrade boja, zajedno sa hromiranim površinama, uobičajene su u BMW proizvodnji motocikala od prvog dana, sa mašinama kao što je BMW R 75/5 (sportske hromirane strane rezervoara i bočni poklopci) koje su postale legendarne u krugovima njegovih vozača. Koristeći sada zabranjenu boju na bazi rastvarača, u prošlosti je bilo relativno lako stvoriti impresivno složene kombinacije boja i hromiranih dizajna. Međutim, 100 godina stare verzije R nineT i R18 koriste boju bez rastvarača i hrom III u skladu sa evropskim propisima.

Nazvan Classic Chrome, rezultat je složeniji proces hromiranja koji uključuje više koraka gde se nanose slojevi bakra, nikla i na kraju hroma. Konačno, gotovi hromirani komad, bilo da se radi o rezervoaru ili jedinici za sedenje, farba se u nekoliko slojeva, sa završnim prozirnim premazom. Kao što možete očekivati, ovaj proces zahteva mnogo posla, ali krajnji rezultat je impresivno poboljšanje u odnosu na osnovne R nineT i R 18.

Rezervoar i poklopac zadnjeg sedišta R nineT takođe su imali koristi od primene ovog klasičnog hroma i završeni su belim duplim prugama, štitnicima za kolena i oznakama 100 godina. Sjajno-crna boja je u velikoj meri korišćena na cevima viljuške i glavi cilindra. R nineT dodatno ima različite komponente, uključujući crne točkove, podesive ručke i oslonce za noge vozača i suvozača. Izdanje 100 Years takođe uključuje prilagodljivo svetlo za krivine, ručke sa grejačima i Pro režime vožnje.

BMW R 18 100 Years Edition

Po ceni od 28.990 evra, R 18 100 Years od 91 KS koristi većinu tehnologije primenjene na modelu R nineT, uključujući upotrebu hroma sa dosta slojeva na celom dizajnu. Crna boja je naneta na boxer motor od 1.802 kubika, kućište menjača i zadnju osovinu. Izdanje R 18 100 Years dolazi u sličnom hromiranom i crnom izgledu sa dvostrukim belim prugama. Sedište je takođe dvobojno crno i crveno, ali je reljefno sa dijamantskim uzorkom. BMW naziva crnu boju „Avus crna“, po 12,1 milju dugoj trkačkoj stazi za velike brzine zapadno od Berlina koja je imala nagib od 43 stepena. Bila je to najstrmija staza ikada izgrađena, što znači da je svaka greška bila fatalna.  R 18 100 Years takođe dolazi sa hromiranim Akrapovič auspuhom sa perforiranom oblogom izduvne cevi u obliku BMW logotipa.

Dva modela ograničenog izdanja, BMW R nineT 100 Years i R 18 100 Years, biće u prodaji u prvom kvartalu 2023.

Luxury Experience