Bombardier Global 8000 je najbrži mlaznjak na svetu

Dugoočekivani poslovni mlaznjak Bombardier Global 8000, predstavljen je na sajmu poslovnih mlaznjaka EBACE održanom u Švajcarskoj.

Dugo obećavana letelica predstavljena je na izložbi kao „najbrži i najduži namenski napravljen poslovni mlaznjak na svetu“, što bi trebalo da mu pomogne da postane savršena igračka milijardera kada uđe u upotrebu 2025. godine.

Prema kanadskom proizvođaču aviona, Global 8000 poslovni mlaznjak je napravljen „za novu eru u kojoj se najveća brzina, najveći domet i najglatkija vožnja spajaju u jednom poslovnom avionu sa dokazanom pouzdanošću i najbolje povezanom kabinom u industriji“.

Global 8000 je unapređena verzija postojećeg Bombardier Global 7500 – poslovnog aviona dugog dometa koji je lansiran 2016. i ušao u upotrebu 2018. Bombardier je uveren da će Global 8000 sedeti na vrhu piramide kao poslovni mlaznjak najvećeg dometa u svojoj klasi.

Dok je domet jedan od vodećih odlučujućih faktora za kupce poslovnih mlaznjaka, još jedna bitna cifra performansi koja je važna je njegova najveća brzina. Proizvođači aviona se dugo takmiče jedni protiv drugih kako bi najbrži poslovni mlaznjak doveli na tržište. Bombardier je rekao da bi mlaznjak mogao postići brzinu od 160 kilometara na sat.

„Avion Global 8000 koristi izvanredne atribute aviona Global 7500, pružajući našim kupcima vodeću letelicu nove ere“, rekao je Erik Martel, predsednik i izvršni direktor kompanije Bombardier. Avion ima raspon krila od 31,7 m i specijalno je dizajniran da radi sa kratkih pista, što je omogućeno zahvaljujući njegovom Smooth Flex krilu. Global 8000 će koristiti isti trup kao Global 7500, što znači da će imati kabinu dovoljno veliku da primi do 19 putnika u zavisnosti od rasporeda. Zanimljivo je da će vlasnici Global 7500 takođe moći da nadograde svoj mlaznjak na specifikacije 8000.

Avion je opremljen paketom napredne avionike, uključujući četiri velika displeja, bočne kontrole leta sa bočnim palicama, Head-Up displej (HUD), sistem poboljšanog vida (EVS), sistem sintetičkog vida (SVS), grafičko planiranje leta, vremenski radar sa više skeniranja i navigacija zasnovana na performansama (PBN).

Osvetljenje dinamičke simulacije dnevnog svetla u kabini koje koristi crvene i plave LED diode je programirano da stimuliše ili potisne proizvodnju melatonina u telu. Pored toga, kabina će takođe imati najčistiji vazduh zahvaljujući svom HEPA sistemu filtracije koji će obnavljati vazduh u krugu svakih 90 sekundi.

Cena aviona, koji je predstavljen kao ultraluksuzni je 78 miliona dolara. Mlaznjak, koji je otvoren za prednarudžbine, biće isporučen od 2025. godine.