Unikatni Ferrari kao omaž slavnom trkačkom modelu

Ne postoji bolji način odavanja počasti najvoljenijem unikatnom Ferrari modelu, od kreiranja njegove moderne reinterpretacije...

Holandska dizajnerska kompanija Roij Design bavi se kreiranjem karoserija i zadužena je upravo za ovakav jedan model. Brend je nedavno predstavio svoj poslednji bespoke projekat potpuno modifikovanog 550 Maranello automobila, inspirisanog 250 GT SWB Breadvan serijom neverovatnog trkačkog šampiona šezdesetih. Nazvan Breadvan Hommage, modernizovani sportski automobil pretvoren je u unikatni karavan sa trkačkim performansama koje bi originalni model definitivno učinile ponosnim.

Spidster veoma elegantnog izlgeda kupljen je od strane kolekcionara opsednutog kompanijom Ferrari, sudeći prema holandskom brendu. Pošto njegova savremena forma nije ni približno obla kao ona modela La Camionnette, ili mali kamion, kako je 250 GT SWB Breadvan bio poznat, ona i dalje poseduje veoma sličan ručno kreiran oblik, uključujući i enterijer putničke kabine, koji se pruža skroz do zadnjeg dela.

Međutim, ovo nije jedina modifikacija koja je izvedena, jer automobil takođe poseduje i potpuno novi branik, kupolastu haubu sa providnim segmentima, ručno specijalno kreirane farove i izlivene duple usisnike vazduha. Zapravo, jedini deo karoserije 550 Maranello koji nije promenjen potpuno jeste njegova šoferšajbna.

Enterijer predstavlja primer gotovo istog broja značajnih modifikacija, sa kontrolnom tablom koja sada poseduje retro instrument satove, sedištima i tapaciranim delovima od kvalitetne kože, sa izuzetkom dva sedišta automobila kreirana ugljeničnim vlakima, od kojih oba poseduju odvažne plave alkantara presvlake. Vrata su takođe, opremljena trakama koje asociraju na ostale sportske modele šezdesetih.

Uprkos svim modifikacijama na eksterijeru i enterijeru automobila, njegova šasija je ostavljena u originalnom stanju, iz razloga što nju i dalje pokreće isti atmosferski V8 motor zapremine 5,5 litara, kao i ostale 550 Maranellos modele. Ova jedinica dolazi u pratnji šestostepenog manualnog menjača i stvara veoma impresivnih 478 ks i 568 Nm obrtnog momenta. Glavna mehanička promena uključuje ručno kreirani i poboljšani izduvni sistem i unikatni komplet Koni amortizera, koji upravljanje čine još krućim.

Nažalost, baš kao i čudno trkačko vozilo na kome je bazirana, nova mašina doći će u unikatnom izdanju, doduše sa samo jednim primerkom. Međutim, čelnici holandskog brenda jasno su naglasili da su otvoreni za saradnju sa kolekcionarima koji žele da svoje snove pretvore u realnost, tako da neko sa dovoljno sreće i novaca, može sebi priuštiti nešto slično u svojoj predivnoj galeriji.